۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85131846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد نوآموزان قزوینی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند

قزوین- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: ۸۵ درصد نوآموزان قزوینی بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.

سید معرفت الله احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز آماده ورود به پایه اول در سطح استان پیش بینی شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۰۰ نوآموز در طرح سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند.

وی اظهار کرد: در طرح سنجش سلامت ۲۰ پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان پیش بینی شده که تا پایان خرداد، خدمات خود را در قالب این طرح به شهروندان ارائه می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان شامل ارزیابی‌های بینایی‌ سنجی، شنوایی‌ سنجی، آمادگی تحصیلی، غربال‌گری‌های عمومی پزشکی، بهداشت دهان و دندان، ارزیابی قد و وزن، نمای توده بدنی، ارزیابی شایستگی حرکتی و غربال‌گری اوتیسم است.

به گفته این مسوول معاینات نوآموزان توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام می‌شود و آنها پس از تأیید نهایی برای ثبت نام به مدرسه مورد نظر خود مراجعه می‌کنند..

وی خاطرنشان کرد: نوآموزانی که در غربالگری اولیه شامل بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکوک تشخیص داده شوند برای بررسی‌های تخصصی به پایگاه تخصصی مستقر در شهر قزوین ارجاع داده خواهند شد.

احمدی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استثنایی اجرا می‌شود،تاکید کرد: تاکنون یک هزار و ۵۵۰ نوآموز دارای مشکلات بینایی، شنوایی، گفتاری و اتیسم شناسایی و به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

وی، هزینه در نظرگرفته شده برای انجام سنجش سلامت امسال را ۶۰ هزار تومان خواند و گفت: برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی با هماهنگی مدارس و معتمدین محلی این هزینه را به صورت نیم بها در نظر می‌گیریم و همچنین برای پنج درصد از مشمولان طرح رایگان خواهد بود.

احمدی یادآور شد: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان پایه اول ابتدایی و بدو ورود به مقطع پیش دبستانی اجباری است و خانواده‌ها موظف هستند فرزندان خود را به پایگاه‌های سلامت ببرند.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha