وزیر علوم، دبیر کنگره ملی «آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور» را منصوب کرد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی رییس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی را به سمت دبیر کنگره ملی «آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور» منصوب کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی محمدعلی زلفی‌گل در این حکم خطاب به علی‌باقر طاهری‌نیا با اشاره به اهمیت موضوع هدفمندسازی آموزش عالی و تحول در نظام آموزشی، تربیتی و مهارتی، موضوع راهبرد تحول آفرین دوم از برنامه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی آورده است: با توجه به دانش و تجربه حضرتعالی و توان علمی و ماموریت های موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی به این وسیله به عنوان دبیر کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور منصوب می شوید.

وی افزوده است: انتظار می رود با هماهنگی کامل با شورای سیاستگذاری، بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، استفاده از نظرات خبرگان و اندیشمندان این حوزه و دریافت نفطه نظرات سایر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط به گونه ای عمل کنید که برونداد نهایی کنگره به تدوین لایحه جامع آموزش مهارتی در نظام آموزش عالی کشور کمک کند.

کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور تیرماه پیش‌رو با همیاری و مشارکت حدود ۲۰ دانشگاه و سازمان همکار با هدف ایجاد تحول در آموزش‌های دانشگاهی و پیرو دستورات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم پیشتر با اعلام خبر برگزاری این کنگره ملی با هدف تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف برای افزایش مهارت دانشجویان در این مورد گفته بود: کنگره ملی آموزش مهارت‌محور و هدفمند در روز پنجم تیر با حضور همه نهادهای مسئول و سیاست گذار با هدف نتیجه‌گیری کلی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha