۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85132114
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار: توسعه باغ موزه دفاع مقدس همدان در دستور کار شهرداری قرار دارد

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: توسعه و تکمیل بخش‌های مختلف باغ موزه دفاع مقدس همدان به عنوان یک مکان فرهنگی و ارزشی در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز چهارشنبه در سومین جلسه با هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس همدان با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت افزود: بازدید دانش آموز استان در سطوح مختلف آموزشی از مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس موجب تقویت روحیه معنوی دانش آموزان می شود.

وی با قدردانی از مدیریت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس برای فراهم ساختن زمینه بازدید ۲۷ هزار دانش‌آموز در نیمه دوم سال گذشته از موزه دفاع مقدس همدان اظهار داشت: بازدید دانش آموزان سراسر استان با خودروهای ایمن در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: نسل آینده باید اعتقادی و ارزشی تربیت شوند و پیام شهدا به آنها منتقل شود زیرا دلبستگی و وابستگی نونهالان به شهدا تا پایان عمر زندگی آنها را بیمه می کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تلاش در حوزه شهدا مایه افتخار است گفت: باغ موزه دفاع مقدس گلستانی است از گل های به خون خفته این سرزمین که جان شیرین خود را فدای حفظ این سرزمین کردند و ما مدیون آنها هستیم.

قاسمی‌فرزاد افزود: محیط باغ موزه به مثابه مکان مقدس و همسان با یک امامزاده است زیرا هر کدام از شهدا به دلیل قرب به خدا و ائمه اطهار امامزادگان هستند و آنجا سمبلی از تمام شهدای کشور است.

وی، توجه ویژه به حفظ و نگهداری باغ موزه دفاع مقدس را تکلیف انسانی و ملی مسئولان برشمرد و اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس همدان یکی از جذابیت‌های گردشگری استان و در نوع خود در کشور کم‌نظیر است.

استاندار همدان پاسداشت و زنده‌ نگه داشت ارزش‌های دوران دفاع مقدس را از مهمترین اقدامات فرهنگی برشمرد و گفت: رسالت تاریخی مسئولان، انتقال صحیح ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین گوهر گران بهای ما، شهیدان هستند اظهار داشت: ذره ذره باغ موزه دفاع مقدس بوی شهید می‌دهد، جایی که حبیب دلها سردار شهید همدانی آنجا را پایه گذاری کرد و باید برای حفظ و نگهداری آن با جان و دل پای کار باشیم.

استاندار همدان گفت: باید در حفظ، نگهداری و توجه به فضای محیطی و تزیین باغ موزه دفاع مقدس دقت و توجه ویژه و عطر شهدا از آن مکان استشمام شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ارواح مطهر شهدا در آن مکان حضور و فرشتگان اثر معنوی در فرزندان ما دارند گفت: در بازدید عموم مردم از باغ موزه دفاع مقدس تسهیلگری و خدمات ارائه داده شود.

وی اظهار داشت: پیگیری و ساخت حسینیه ای در باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گیرد.

استاندار همدان با قدردانی از عملکرد دستگاه‌ها گفت: براساس گزارش‌ کارگروه ها، دستگاه های اجرایی مانند شرکت گاز، مخابرات، آبفا و برق در راستای توسعه و نگهداری باغ موزه همدان به تعهدات خود عمل کردند و اقدامات مطلوبی از جمله رایگان کردن هزینه آب و برق و گاز انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اداره کل راهداری نسبت به نصب بیلبوردهایی با طراحی مناسب و مضامینی از شهدا در ورودی و خروجی شهرها اهتمام ویژه داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات مناسب در توسعه باغ موزه و خدمت رسانی به شهدا، از شفاعت آنها بهره مند شویم.

استاندار: توسعه باغ موزه دفاع مقدس همدان در دستور کار شهرداری قرار دارد

رییس سازمان برنامه و بودجه همدان نیز در این نشست گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مصوب شده که به نسبت مساوی بین بنیاد و سازمان برنامه و بودجه کشور باید تامین شود.

"تورج الوانیان" افزود: تاکنون چهار میلیارد تومان از سهم ۷.۵ میلیارد تومان سازمان بودجه کشور اختصاص یافته است.

شهردار همدان نیز گفت: شهرداری در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای باغ موزه هزینه کرده است.

سیدمسعود حسینی افزود: امسال نیز مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از سوی شهرداری به باغ موزه اختصاص داده شد که در بخش سرمایه گذاری و تجهیز زیرساخت ها هزینه می شود تا باغ موزه وضعیت بهتری داشته باشد.

باغ موزه دفاع مقدس همدان یکی از بزرگترین باغ موزه ها در سطح کشور است که با هدف معرفی میراث ماندگار و تکریم مقام هشت هزار شهید استان همدان احداث شده است.

مرحله اول باغ موزه دفاع مقدس به بیان نقش بسیج، سپاه و نیروهای مردمی در دفاع مقدس می پردازد در مرحله دوم موزه دفاع مقدس عملکرد پایگاه هوایی شهید نوژه ، تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان و گالری آثار شهدا جانبازان، ایثارگران و دسته نوشته ها، وصیت نامه، قرآن و وسایل آزادگان و جانبازان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در مرحله سوم نیز نصب تندیس ۳۶ سردار و امیر شهید استان همدان ، سفره ولایت، کتیبه مقاومت و خاکریز و اسامی هشت هزار شهید استان بر روی سنگ مرمر و سفر دفاع مقدس وجود دارد.

آبنمای موزیکال، دریاچه مصنوعی، پارک دفاع مقدس همراه با ارایه آثار غنایم بدست آمده از رژیم عراق در عملیات های مختلف از دیگر مراحل این باغ موزه است.

در این نشست از هیات امنا و کارگروه توسعه و نگه داری باغ موزه دفاع مقدس تجلیل شد.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha