استاندار همدان: مراکز دانش بنیان نقش موثر در رفع دغدغه‌های محیط زیستی دارند

همدان- ایرنا- استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت هفته محیط زیست گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر "مهار تورم و رونق تولید" حضور موثر مجموعه‌های تولیدی پویا، دانش‌بنیان‌ها و تولید علم بر اساس یافته‌های میدانی ارزشمند، به رفع دغدغه های محیط زیستی در استان و تحقق اهداف آمایش سرزمین کمک می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان در متن پیام علیرضا قاسمی‌فرزاد آمده است: محیط زیست یکی از ارکان بسیار مهم حیات و توسعه است و نقش های متعددی را برای ایجاد تعادل در مولفه های گوناگون زندگی بازی می کند.

وی افزود: این مؤلفه هم اکنون در معرض بهره برداری گسترده قرار گرفته است و با توجه به اهمیت جلوگیری از بروز آلودگی ها و تخریب محیط زیست باید رونق تولید را هم راستا با توسعه پایدار پیگیری کرد.

استاندار همدان تاکید کرد: زیرا مشکلات محیط زیستی نه تنها موجب سلب آسایش و آرامش و امنیت می شود بلکه بشر را مورد تهدیدات فزاینده قرار می دهد.

قاسمی فرزاد گفت: در این راستا توجه به سند آمایش سرزمین، به عنوان نقشه ای مدون برای رسیدن به توسعه پایدار و متعادل با حفظ الزامات محیط زیستی امری اجتناب ناپذیر است.

استاندار همدان از مدیران صنایع خواست در کنار اهتمام عملی به استفاده از فناوری های روز برای کاهش آلایندگی ها، در قبال مسئولیت قانونی و اجتماعی خود در زمینه حفاظت از محیط زیست بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

قاسمی فرزاد گفت: امسال موضوع هفته محیط زیست، نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی است که برجسته شدن این نوع از آلودگی، توجهات عمومی را به اهمیت کاهش مصرف پلاستیک جلب می‌کند.

وی افزود: در این بین برای توجیه افکار عمومی نسبت به خطر مصرف بی‌رویه پلاستیک، باید از ظرفیت رسانه‌ها و سینما، تئاتر و آموزش پرورش و دانشگاه استفاده شود تا با جهاد تبیین، همگان از مضرات استفاده از پلاستیک آگاه شده و در راستای کاهش مصرف آن اقدام کنند.

استاندار همدان یادآوری کرد: براساس اصل ۵۰ قانون اساسی، محیط زیست میراث آتیه ما و بین نسلی است و همه مردم و مسئولان مکلف به ایفای نقش در حفظ آن هستند و به عبارتی در این حوزه باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت تا بهره برداری بی رویه و ورود خسارات محیط زیستی توسط فعالیت های انسانی، سبب نگرانی در تحقق حقوق نسل های آینده ساکن در استان نشود.

قاسمی فرزاد ضمن تبریک روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته ملی محیط زیست به همه تلاشگران این عرصه تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی، فعالان رسانه و همه کسانی که به هر نحو در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست و ترویج فرهنگ محیط زیستی اقدام می‌کنند، از زحمات و تلاش‌های بی شائبه خادمان مردم در مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در راستای تعالی و حفاظت مجدانه از محیط زیست قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha