۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85132273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر بی‌جان پاراگلایدرسوار در ارتفاعات روستای یهر دماوند پیدا شد

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: پیکر بی‌جان پاراگلایدر سوار مفقود شده پس از ۷۲ ساعت عملیات در ارتفاعات روستای یهر دماوند پیدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا طاهرخانی در جمع با خبرنگاران اظهار داشت: روز شنبه ۱۳ خردادماه یک پاراگلایدر در منطقه مشاء امامزاده هاشم دماوند بدون توجه به شرایط نامساعد جوی هوا پرواز و در مکانی نامعلوم سقوط کرد.

وی افزود: با توجه به وسعت منطقه عملیات جستجو در قالب ۹ تیم زمینی و یک تیم هوایی با محوریت ستاد مدیریت شهرستان دماوند و هلال‌احمر آغاز شد.
این مسئول ادامه داد : مناطق مختلف سطح شهرستان دماوند با تقسیم بندی کار عملیات جستجو آغاز شد برخی از نقاط در حوزه استحفاظی مازنداران با هماهنگی هلال‌احمر آمل تیم‌هایی در مرز استان تهران برای جستجو فعال شد.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: پس از ۷۲ ساعت عملیات شبانه‌روزی در بامداد سه‌شنبه با توجه به اخبار واصله مردمی تیم‌های امداد و نجات در محدوده روستاهای محور دلیچایی ارتفاعات روستای یهر پس از چند ساعت کار جست‌ وجو فرد مفقود شده توسط تیم رویت شد که متاسفانه بر اثر برخورد شدید با صخره‌ها جان خود را از دست داده است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: از همکاری هیات‌های کوهنوردی و موتورسواری، قرارگاه ثارالله، نیروهای مردمی، بسیج، جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروهای فراجا، هلال‌احمر که در این چند روز شبانه روزی با مدیریت همکاری داشتند نهایت تشکر و قدردانی می‌شود.

پاراگلایدر سقوط کرده در ارتفاع ۳۶۲۰ متری قله کلاهون دماوند پیدا شد

پیکر بی‌جان پاراگلایدرسوار در ارتفاعات روستای یهر دماوند پیدا شد

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند نیز در این باره گفت: صبح امروز طبق برنامه ریزی قبلی و طرح محدوده ها، ۲ تیم جستجو به مناطق باقی مانده اعزام شدند که پس از سه روز عملیات در شرایط سخت جغرافیایی نشانه هایی از بال این پرنده سقوط کرده مشاهده شد.

سعید طاهری خاطرنشان کرد: آقای ۴۲ ساله که از روز ۱۳ خرداد ماه در اثر سقوط پاراگلایدر مفقود شده بود ، پس از سه روز توسط جمعیت هلال احمر در ارتفاع سه هزار و ۶۲۰ متری جبهه شرقی قله کلاهون در خط‌الراس دوبرار پیدا شد.

وی افزود: این فرد متاسفانه به علت سقوط هیچگونه علائم حیاتی نداشت و توسط عوامل هلال احمر جهت سیر باقی مراحل به نقطه امن منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد.

طاهری اظهار داشت: در این عملیات ۲۵ تیم جستجو و نجات زمینی و هوایی متشکل از ۲۵۰ نفر از شهر دماوند و چهار تیم جستجو از استان مازندران شرکت و همکاری داشتند.

این مسئول ادامه داد: همچنین از تمام امدادگران و نجاتگران حاضر، اداره محیط زیست ، اداره جهاد کشاورزی ، هیات موتورسواری شهرستان، انجمن ورزش های پروازی کشور و تمام تیم های مردمی نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha