۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85132322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور وزیر: ساماندهی نیروی انسانی اولویت آموزش و پرورش است

کرج - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده گفت: ساماندهی نیروی انسانی در اولویت کاری وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ است تا در مهرماه کلاسی بدون معلم نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " رابعه امامی رضوی " روز سه شنبه درنشست شورای معاونان آموزش و پرورش البرز افزود: تامین نیروی انسانی در مدارس یکی از دغدغه های آموزش و پرورش است که این موضوع مهم در استان البرز با توجه به شرایط خاصی که دارد، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید سازماندهی نیروی انسانی در البرز انجام شود تا چالش های آن به منظور برنامه ریزی و پیگیری موانع و رفع مشکلات مشخص شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده یادآورشد: بر این اساس با توجه به بازنشستگی نیروها در استان ها از جمله البرز باید برنامه ریزی شود تا کلاس درس بدون معلم نداشته باشیم.

امامی رضوی ادامه داد: بسترسازی مناسب برای سال تحصیلی جدید نیاز به مشارکت خیرین، دستگاه های برون سازمانی و اولیا نیز دارد.

وی گفت: استان البرز برای شروع سال تحصیلی جدید در ۲ بخش فضای آموزشی و نیروی انسانی با کمبود مواجه است که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

امامی رضوی افزود: برای کاهش چالش های این استان باید نگاه تحولی داشت تا بتوان توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را در آموزش و پرورش اجرایی کرد.

مشاور وزیرآموزش و پرورش در امور زنان و خانواده در این نشست به بیان مطالبی در خصوص طرح امین، حجاب در مدارس، نیروهای خدماتی، سرایدار و قراردادی در مدارس ، تدریس کتاب مدیریت خانواده ، فرآیند جذب نیرو، وضعیت حجاب در جامعه ، انتقادات برخی از دانش آموزان نسبت به نوع سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم و ایجاد انگیزه در بین نیروهای ستادی پرداخت.

البرز کمبود فضای آموزشی و نیروهای انسانی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست اظهارکرد: البرز استانی مهاجرپذیر و با تراکم بالای دانش آموزی به دلیل کمبود فضای آموزشی است.

"علی حجر گشت" خاطرنشان کرد: استان البرز با کمبود نیروی انسانی به خصوص در پست معاون پرورشی، مشاور ، سرایدار و خدمتگزار مدرسه و همچنین معلم در کلاس درس مواجه است که هرساله این کمبود از طریق دعوت به کار بازنشستگان و حق التدریس به صورت اضافه کار شاغلان تامین شده است.

وی از جذب نیروهای غیر بومی در استخدامی ها، استقرار آموزش و پرورش در شهرستان های فردیس و چهارباغ، فضای محدود آموزشی و پرورشی به رغم جمعیت دانش آموزی بالا به عنوان دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان البرز یاد کرد.

حجرگشت یادآورشد: تامین زمین برای ساخت مدرسه و سرعت بخشی به ساخت کلاس در استان از مسایل مهمی است که برای کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس به منظور عدالت آموزشی و توجه به آموزش در مدارس دولتی با ایجاد زیرساخت های مناسب مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان البرز به نگاه ویژه مسوولان نیاز دارد تا از وضعیت دشوار و چالش های فعلی به خصوص در حوزه فضای آموزشی و نیروی انسانی خارج شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: استان البرز متراکم ترین کلاس های درس کشور و کمبود در نیروی انسانی دارد که همه تلاش خود را به کار می بریم تا در مهرماه کلاسی بدون معلم نماند.

استان البرز حدود ۵۳۰ هزار دانش اموز د ارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha