یک گام تا وسعت شهرهای جنوب کرمان و انتظار کاهش قیمت مسکن

جیرفت- ایرنا- محدودیت وسعت شهرها و کاهش زمین‌های دولتی همیشه یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر افزایش قیمت زمین و مسکن در شهرها بوده است که این موضوع در شهرهای جنوب کرمان هم نمود داشته اما اکنون دولت تلاش می کند حدود ۳۰۰ هکتار بر محدوده شهرهای این منطقه بیافزاید.

به گزارش ایرنا انتظار می‌رود افزایش وسعت زمین‌های محدوده داخل شهرها در این منطقه تاثیر مورد انتظاری بر قیمت مسکن هم داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای طرح جهش تولید مسکن حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی به ۹ شهر جنوبی استان کرمان الحاق می‌شود و اراضی دیگری هم برای الحاق در حال پیگیری است.

محمد ساردویی ادامه داد: در شهر جیرفت الحاق یک قطعه زمین به مساحت ۱۱.۶ هکتار به این شهر در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شده و ۳۴۰ هکتار زمین دیگر هم در دستور کار کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای الحاق به محدوده این شهر قرار دارد.

وی افزود: در شهر قلعه گنج ۱۱۰ هکتار در طرح تفصیلی شهر به محدوده شهر در نظر گرفته شده و در کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری استان و شوری برنامه ریزی استان مصوب شده است که در مرحله کمیته انطباق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۳۴ هکتار نیز در شهر عنبرآباد در طرح جامع بازنگری به محدوده شهر قرار گرفته و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شده که برای طرح در کمیته انطباق به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: ۷۷ هکتار نیز در طرح جامع بازنگری منوجان به محدوده شهر در نظر گرفته و در شورای برنامه ریزی و کمیته انطباق شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هم مصوب شد.

وی ادامه داد: ۵۴.۷ هکتار هم در طرح جامع بازنگری شهر رودبار مشخص و در کارگروه زیربنایی استان مصوب شد که در دستور کار شورای عالی برنامه ریزی و توسعه استان قرار دارد.

ساردویی یادآور شد: چهار قطعه زمین به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار در طرح جامع بازنگری شهر کهنوج برای الحاق به محدوده شهری در نظر گرفته شد که آن نیز در گروه کاری شهرستان یک قطعه به مساحت ۳۴ هکتار مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع پس از بررسی در کارگروه زیربنایی استان مجددا به گروه کاری شهرستان برای بررسی های بیشتر ارجاع داده شده بنابراین پس از تصویب گروه کاری شهرستان باید در کارگروه زیربنایی استان، شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به اینکه ۱۱.۹ هکتار زمین برای الحاق به شهر درب بهشت در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است گفت: در شهر جبالبارز هم ۱.۳ هکتار برای الحاق به شهر در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی اضافه کرد: زمینی به مساحت ۵۰ هکتار هم در شهر فاریاب برای الحاق به محدوده شهری پیشنهاد شده است که توسط مهندسان مشاور در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا کمبود زمین همواره از جمله مشکلات ساخت مسکن در کرمان خوانده شده که انتظار است با این اقدام دولت در توسعه محدوده شهرها ضمن حل موانع پیش روی ساخت و سازها از قیمت زمین و مسکن نیز کاسته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha