استاندار فارس: نرم‌افزار امکانات مساجد و نمازخانه‌های استان تدوین شود

شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مساجد و نمازخانه‌های استان در مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر اماکن عمومی در قالب یک نرم افزار تدوین تا به تصمیم‌گیری این حوزه کمک شود.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز سه‌شنبه در نخستین نشست ستاد اقامه نماز استان فارس در سال جاری افزود: میزان فعال بودن و بازدهی مساجد و نمازخانه‌ها اهمیت بالایی در تصمیم‌گیری برای آنها دارد.

وی گفت: انجام پژوهش درباره چگونگی وضعیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌های فارس ضروری است و این وضعیت باید با معیارهای از پیش مشخص شده مورد بررسی قرار گیرد تا مسئولان بتوانند براساس نتایج به دست آمده، برای ارتقای این شاخص‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

استاندار فارس از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان خواست تا نقشه جامع و کامل از راه‌های استان و مساجد و نمازخانه‌های بین راهی مشخص شود و پس از ارزیابی این اماکن، نظر خود را درباره آنها اعلام کند.

وی اضافه کرد: ستاد اقامه نماز استان فارس نیز بر مبنای این اعلام نظر تصمیم‌گیری کند تا نسبت به ساخت، تعمیر و بازسازی بعضی مساجد و نمازخانه‌ها در مناطق مورد نیاز اقدام شود.

استاندار فارس: نرم‌افزار امکانات مساجد و نمازخانه‌های استان تدوین شود

ایمانیه در این جلسه مقرر کرد: همه سازمان‌ها شامل شهرداری‌ها، فرودگاه‌ها، آموزش و پرورش، راهداری، دانشگاه‌ها، صمت و دیگر نهادها و دستگاه‌ها یک مسئول ویژه اقامه نماز داشته باشند چرا که براساس سفارش بزرگان دین اسلام گره بسیاری از امور با اقامه نماز باز می‌شود.

وی همچنین خواستار ارائه رتبه‌بندی فرمانداران و روسای ادارات کل استان درخصوص عملکرد آنها در حوزه نماز شد.

استاندار فارس با تاکید بر استفاده از نمازخانه‌های مدارس تنها برای اقامه نماز گفت: شنیده شده برخی از نمازخانه‌های مدارس مورد استفاده تجاری قرار می‌گیرد که این اقدام ممنوع است.

وی تاکید کرد: بهبود فرهنگ نماز و نمازخوانی نیازمند اقدامات عملی، فرهنگی و ریشه‌ای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha