۲ هزار مدرسه جدید امسال تحویل آموزش و پرورش می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان نیمه نخست امسال ۲ هزار مدرسه در حال ساخت تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خان‌محمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح هنرستان ۱۲ کلاسه تمام خیرساز «زنده‌یاد احمد محمدی» شهر گنبدکاووس افزود؛ از خیران مدرسه‌ساز در ساخت مدارس قدردانی می‌کنیم و باید روحیه ایثار و گذشت به دانش‌آموزان و نسل آینده آموخته شود.

وی همچنین بابیان اینکه گنبدکاووس یک شهرستان بزرگ با هویت فرهنگی است، اضافه کرد: تلاش داریم مسائل و مشکلات حوزه فضاهای آموزشی این شهرستان از جمله تکمیل استخر دانش آموزی و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آن با تامین اعتبارات لازم در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

خان‌محمدی ادامه داد: آن‌دسته از مدارس کانکسی گنبدکاووس هم که جنبه الحاقی ندارد تا سال ۱۴۰۳ برچیده خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در طرح شهید عجمیان که مربوط به شاداب سازی حیاط مدارس است، ۷۰۰ مدرسه استان گلستان و گنبدکاووس شاداب‌سازی خواهند شد.

خان‌محمدی برلزوم ترویج فرهنگ ایثار و گذشت و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان و نسل آینده در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: باوجود همه تلاش‌هایی که دولت در بخش‌های مختلف از جمله مدرسه‌سازی انجام می‌دهد دشمنان به‌دنبال تخریب و ترویج کم‌کاری و ناکارآمدی دولت و نظام هستند.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی هنرستان زنده‌یاد احمد محمدی با زیربنای ۲ هزار و ۱۷۰ مترمربع در سه طبقه از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و برای ساخت، تجهیز و راه‌اندازی آن مبلغ ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

قرار است از این آموزشگاه که برای تحصیل دانش آموزان دختر در رشته‌های فنی و کاردانش احداث شده، به عنوان هنرستان تخصصی رشته خیاطی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین قرار است باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عملیات اجرایی پروژه احداث آموزشگاه دانش آموزان اوتیسم شرق استان گلستان در این شهرستان آغاز شود.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۹۶ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دور دوم دارد.

تکمیل ۱۱۰ پروژه آموزشی در حال ساخت گلستان به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha