بیش از ۸۱ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی کرمانشاه بهره‌مند شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۸۱ هزار و ۵۴۱ نفر در سال گذشته با تماس با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) این استان از خدمات مختلف آن بهره‌مند شدند.

بهزاد شهبازی روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز کرمانشاه در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگاران این مرکز با بیان اینکه ۱۰ درصد از این تماس‌ها منجر به مداخله شده است افزود: ارایه خدمات اورژانس اجتماعی به شکل خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و اورژانس مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است که تماس گیرندگان از خدماتی مانند مددکاری اجتماعی، بهداشتی و درمانی، روانشناسی، حقوقی و مالی، فرهنگی و آموزشی بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۳۰ نفر در اورژانس اجتماعی استان کرمانشاه در چند شیفت کاری و به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به مردم در تمام نقاط استان و ارایه مشاوره و در صورت نیاز دخالت در بحران های اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی شامل زنان، سالمندان، معلولان و کودکان آزاردیده، دختران فراری از منزل، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، زوج های متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و افرادی که اقدام به خودکشی کرده یا قصد خودکشی دارند، هستند.

بیش از ۸۱ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی کرمانشاه بهره‌مند شدند

شهبازی افزود: ۲ خانه امن برای زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب، یک خانه سلامت برای دختران در معرض آسیب در استان وجود دارد که افرادی که کارشناسان اورژانس اجتماعی تشخیص دهد به این خانه ها انتقال پیدا می کنند که این افراد پیش از انتقال نیز ۱۵ تا ۲۰ روز در قرنطینه قرار می گیرند تا پس از اقدامات اولیه و در صورت نیاز به این مکان ها انتقال یابند.

شهروندان در صورت مشاهده هر نوع آسیب یا بحران اجتماعی با ۱۲۳ تماس بگیرند

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده کودک آزاری، همسر آزاری، افکار یا اقدام به خودکشی، کودکان کار و خیابانی و فرار دختران و پسران و غیره با مشکل روبرو باشد می‌تواند مشکل خود را با مددکاران و مشاوران امور اجتماعی از طریق تماس تلفنی در میان بگذارد تا با انجام مشاوره های لازم و در صورت نیاز با اعزام تیم خدمات سیار بتوان به فرد آسیب دیده کمک کرد.

شهبازی افزود: اورژانس اجتماعی همانگونه که از نامش پیداست یک فوریت اجتماعی است که مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی اصلی‌ترین وظایف حوزه اورژانس اجتماعی است که در مجموع فعالیت‌های این مرکز در چهار بخش شامل مرکز مداخله در بحران‌، خط تلفن سه رقمی ۱۲۳، خودرو خدمات اجتماعی سیار و پایگاه های خدماتی اجتماعی ارائه می شود.

بیش از ۸۱ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی کرمانشاه بهره‌مند شدند

وی یادآور شد: متاسفانه برخی افراد به دلیل اختلاط موضوع یا نداشتن اطلاع کافی در هنگام حادثه یا بحران، به جای این شماره تلفن با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس تماس می‌گیرند در صورتی که مرجع تخصصی و قانونی رسیدگی به مشکلات یادشده، شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی است.

به گزارش ایرنا، اورژانس اجتماعی یک برنامه مداخله‌ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارایه می‌دهد و در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می‌کند.

هم اکنون ۷۰ هزار خانوار با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در استان کرمانشاه به نوعی از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha