امام جمعه زاهدان: فضای آموزشی جذاب برای دانش آموزان مدارس استثنایی ایجاد شود

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ایجاد فضای آموزشی جذاب و جذب امکانات برای دانش آموزان مدارس استثنایی یکی از کارهایی است که در این استان باید دنبال شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی نماینده ولی فقیه در سیتسان و بلوچستان؛ آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان اظهارداشت: در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تنها تغییر نام کافی نیست بلکه باید فرهنگ و نگاه خود را تغییر داده و توجه داشته باشیم که همه انسان‌ها دارای استعدادهایی هستند که خداوند متعال آن را در وجودشان قرار داده است.

وی افزود: در مقابل انسان‌هایی فاقد برخی استعدادها هم هستند که گاهی این نداشته‌ها نماد ظاهری دارد از جمله کسانی که قدرت بینایی، شنوایی یا توان حرکت ندارد و در مواردی نیز فرد فاقد استعدادهای فکری و عاطفی است که به ظاهر مشخص نیست و باید روی این جهت فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در خصوص فردی که نیازمند کمک‌های ویژه است همه باید برای کمک به او احساس مسوولیت کنند و او را عضوی از خود و جامعه بدانند چرا که این وظیفه ماست و عاطفه انسانی چنین چیزی را اقتضاء می‌کند و نباید از روی ترحم و منت‌گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: گاهی فرد دارای مشکل است اما خداوند استعدادهای ویژه‌ای در وجود او قرار داده و باید نسبت به این موضوع توجه داشت.

آیت الله محامی گفت: کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام مجاهدت خاموشی هستند و کار آن‌ها از کارهای بسیار ارزشمند هست و از جهات مختلف ارزش آن دارای ضریب بوده و طبعا اگر انسان کارش را با خلوص نیت و به قصد عبادت انجام دهد نزد خدا ماجور است و قطعا هر چه کار سخت‌تر باشد ارزش آن نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد:باید با دیپلماسی قوی بدنبال جذب اعتبارات کشوری و استانی باشیم و برای رفع خلأ از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده و هم افزایی در این رابطه وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha