۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85132840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه های پاکستان: «فتاح» ایران نگرانی و خشم اسرائیل و غرب را برانگیخت

اسلام‌آباد - ایرنا - رسانه‌های چاپی و الکرونیکی پاکستان با ارائه بازتاب گسترده از تازه‌ترین دستاورد صنعت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران نوشتند: رونمایی موشک هایپرسونیک فتاح و نمایش قدرت بازدارنگی ایران، نگرانی و خشم غربی‌ها به ویژه رژیم اسرائیل را برانگیخته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سایت شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان امروز نوشت: ایران در میان نگرانی‌های تل آویو و متحدان غربی آن موشک مافق صوت جدید خود را رونمایی کرد که ۱۵ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند.

در این گزارش آمده است: ابرموشک هایپر سونیک فتاح جدیدترین دستاورد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و سردار اسلامی فرمانده سپاه رونمایی شد و این درحالی است که غربی‌ها و متحد آنان در منطقه یعنی اسرائیل نگران قدرت بازدارندگی ایران هستند.

جیو نیوز افزود: فتاح هایپرسونیک برخلاف سایر موشک‌های بالستیک معمولی، در مسیری پایین در جو پرواز می‌کند و به آن‌ امکان می‌دهد تا سریع‌تر و با احتمال کمتری برای رهگیری توسط پدافند هوایی مدرن به اهداف خود برسد.

روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» چاپ اسلام‌آباد گزارش داد: ایران اولین موشک بالستیک مافوق صوت خود را ارائه کرد و رسانه‌های این کشور تصاویری از موشک فتاح در مراسمی با حضور آیت الله رئیسی و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کردند.

در این گزارش آمده است: دستاورد جدید ایران در حوزه صنعت دفاعی، احتمالاً نگرانی‌های غرب در مورد توانایی‌های موشکی آن کشور را تشدید می‌کند. موشک فتاح می‌تواند پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی ضد بالستیک آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله گنبد آهنین اسرائیل را دور بزند. حداکثر سرعت فتاح به ۱۴ ماخ (۱۵ هزار کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

شبکه خبری «دنیا» پاکستان با انعکاس تصاویری از مراسم رونمایی موشک هایپرسونیک فتاح در تهران با حضور مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی ایران، گزارش داد که سامانه‌های قوی دفاعی آمریکا و اسرائیل توان مقابله با جدیدترین موشک هایپرسونیک جمهوری اسلامی را نخواهند داشت.

سایت خبری روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان به نقل از خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) نوشت: ایران اولین موشک بالستیک مافوق صوت خود را رونمایی کرد. رسانه دولتی ایران تصاویری از موشک فتاح را در مراسمی با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و فرماندهان زبده سپاه پاسداران منتشر کرد.

داون افزود: جمهوری اسلامی ایران علیرغم مخالفت آمریکا و اروپا، گفته است که برنامه موشکی دفاعی خود را بیشتر توسعه خواهد داد.

وب سایت شبکه خبری «سما تی وی» پاکستان نیز گزارش داد: ایران روز گذشته از آزمایش موشک هایپرسونیک با نام «فتاح» خبر داد که ۱۴۰۰ کیلومتر بُرد دارد. در ادامه این گزارش آمده است: موشک‌های مافوق صوت ایرانی توانایی پرواز پنج برابر سرعت صوت را دارند.

روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ شهر راولپندی نوشت: جمهوری اسلامی ایران اولین موشک هایپرسونیک ملی و کاملا بومی خود با نام فتاح را رونمایی کرد. رسانه‌های ایران به نقل از اظهارات امیر حاجی زاده فرمانده هوافضا سپاه ایران اعلام کردند که این موشک با اصابت به اهداف دوردست و سرعت تخریب بالا، توان بازدارندگی بسیار بالایی را به نیروهای نظامی ایران می‌دهد وهیچ سامانه ضدهوایی وجود ندارد که به دلیل تفاوت سرعتش با این موشک‌ها به راحتی بتواند آن‌ها را رهگیری کند از جمله سامانه‌های ضدموشکی مانند گنبد آهنین اسرائیل یا پاتریوت آمریکایی.

رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز سه‌شنبه با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران انجام شد، در شبکه‌ها و رسانه‌های کشورهای منطقه و جهان نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha