۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85133061
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری هدفگذاری شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است.

محمد فرامرز روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های آموزشی آبخیزداری در بجنورد مرکز خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اینک ۹ طرح آبخیزداری بزرگ با اعتبار هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه آبریز سدهای دریاچه ارومیه، اترک گلستان، کارون و سفید رود در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: هدفگذاری برنامه ها در بازه زمانی پنج ساله و تحقق آن وابسته به تامین و تخصیص اعتبار است که این موضوع با تامین اعتبار و احکام صورت گرفته طرح ها نیز پیشرفت خواهد داشت اما تا زمانی که برنامه هفتم عملی نشود و تامین اعتبار انجام نشود به طور حتم چالش هایی در این حوزه خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه به برنامه پنج ساله ششم آبخیزداری اشاره کرد و گفت: در احکام این برنامه آبخیزداری ۱۰ میلیون هکتار هدفگذاری شد که هفت میلیون هکتار از آن تحقق یافت.

وی خاطرنشان کرد: اینک ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه های آبخیزداری در کشور وجود دارد که مطالعه در سطح ۱۹ میلیون هکتار آن انجام و آماده اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha