۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85133154
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی  در باره شرایط جوی استان  اصفهان "هشدار نارنجی" صادر کرد

اصفهان-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید ناپایداری‌های محلی و رشد ابرهای همرفتی از روز پنجشنبه (فردا) تا اواخر همان روز در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید ناپایداری‌های محلی و رشد ابرهای همرفتی(بویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب) و رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد گرد و خاک و تگرگ از اوایل تا اواخر پنجشنبه در مناطق شرق و شمال استان بویژه مناطق کوهستانی (کاشان، نطنز، میمه، اردستان و نایین) خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن خودداری از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط لازم را در سفرهای بین شهری بعمل آورند و از فعالیت های کوهنوردی پرهیز کنند و دامداران و عشایر نیز از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری کنند و از استحکام سازه های موقت و رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره اطمینان لازم را به‌عمل آورند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی با توجه به احتمال وقوع رخداد تگرگ تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت:شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به‌صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید لحظه ای از امروز (چهارشنبه) تا پایان هفته جاری بر روی استان به‌ویژه در نیمه غربی و شمال استان مهیاست.

محمد رضا رفیعی با بیان اینکه شدت ناپایداری‌ها بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و برای روزهای چهارشنبه و به‌ویژه پنجشنبه است افزود: بارش‌های رگباری برای روز چهارشنبه در نواحی شمال غرب استان و روز پنجشنبه در بیشتر مناطق استان پیش بینی شده و احتمال وقوع طوفان لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید در نیمه شرقی و شمال استان نیز در روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

وی برای کلان‌شهر اصفهان در روز پنجشنبه (فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان در ساعات عصر و اوایل شب رگبار و رعد برق و وقوع سیلاب محلی به‌ویژه مناطق شمال و شرق استان و برای روز جمعه، هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر وزش باد شدید در نیمه شمال و شرق استان رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha