اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی مرکز هوشمند ترافیک در مشگین‌شهر

اردبیل - ایرنا - شهردار مشگین‌شهر گفت: برای اولین بار مرکز کنترل هوشمند ترافیک و اتاق مانیتورینگ با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

علی مسیب‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرکز با اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر با عقد قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف برای حل مشکلات ترافیکی هسته مرکزی و معابر اصلی و مدیریت بهینه ترافیک در مشگین‌شهر فعال می‌شود.

وی با اشاره به این که بی‌توجهی به علایم و تابلوهای نصب شده موجب بروز مشکلات ترافیکی چندین ساله در این شهر شده بر لزوم ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی ، مدیریت ترافیک ، روان‌سازی تردد خودروها ، جلوگیری از پارک دوبله و توقف‌های طولانی مدت در ساعات اوج ترافیک ، نهادینه کردن نظم و انضباط در رانندگی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

وی ادامه داد: نصب ۵۰ دوربین ثبت تخلفات با قدرت زوم بالا و پوشش ۱۰۰ درصدی معابر اصلی و میادین ، استقرار یک دستگاه خودرو مجهز به چهار دوربین ، رصد و ثبت هوشمند تخلفات رانندگی و اِعمال قانون از طریق اتاق مانیتورینگ از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

وی همچنین تامین آرامش و آسایش شهروندان و تسهیل در تردد شهروندان را از مقوله‌های مهم شهرداری در سال جاری ذکر کرد و افزود: مشکلاتی که در حوزه آسفالت شهری متوجه شهروندان شده و دغدغه اهالی می‌باشد، با برنامه‌ریزی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل از شهرهای گردشگرپذیر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha