بهره مندی روستاییان خوی از آب سالم و بهداشتی بیش از ۷۸ درصد است

ارومیه – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با اشاره به وجود ۱۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان، گفت: از نظر جمعیت، ۷۸ درصد روستاییان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

یدالله سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۱۰ روستای واقع شده در شهرستان خوی، ۱۷۸ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و ۱۳۶ روستا از این تعداد نیز تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

وی اضافه کرد: در خصوص ۴۲ روستای باقی مانده این شهرستان برنامه ریزی هایی برای آبرسانی به آنها صورت گرفته و سعی داریم در قالب طرح محرومیت زدایی ۲ این روستاها را از آب آشامیدنی سالم برخوردار کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی اظهار کرد: در خصوص وضعیت آب روستاهای زلزله زده مشکلی وجود ندارد و همه ساخت و سازها هم با استفاده از آب تخصیص یافته از سوی این شرکت اجرایی می شود.

سلطانی با بیان اینکه رکورد اجرای طرح آبرسانی روستایی مربوط به خوی است، ادامه داد: طرح آبرسانی به روستای سیه باز این شهرستان، طی ۴۰ روز در اواخر دهه ۹۰ اجرایی شد که بسیار قابل توجه بود.

وی گفت: با توجه به اقلیم منطقه و کاهش بارندگی ها، مردم می توانند با صرفه جویی در مصرف آب این شرکت را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند .

به گزارش ایرنا، خوی پس از ارومیه دومین شهرستان پرجمعیت و بزرگ آذربایجان غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha