۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85133578
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

«از ناکجا تا عزت نفس» در ناکجای ادبیات

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85133578
«از ناکجا تا عزت نفس» در ناکجای ادبیات

تهران- ایرنا- کتاب «از ناکجا تا عزت نفس» که برای بالابردن اعتماد به نفس مخاطب نوشته شده است، خود از نبود اطلاعات روان‌شناسی و نگارشی رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، «از ناکجا تا عزت نفس» اثری است نوشته سیده زبیده مهدویان در ۱۵۸ که با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۸۹ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات آثار برتر چاپ شد.

نویسنده، این کتاب را برای بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس و راه و روش درست زندگی کردن مخاطب، نوشته است. فارغ از اینکه وی دارای چه پایه علمی است که بتواند در ۱۵۸ صفحه به پند و موعظه مخاطب بپردازد.

جدا از فقدان دیدگاه تخصصی روان‌شناسی در کتاب از ناکجا تا عزت نفس، صفحات این کتاب پر است از اشتباه‌های دستوری، به شکلی که اگر برای کتاب ویراستار در نظر گرفته می‌شد، باید از ابتدا بازنویسی می‌شد.

استفاده از لحن محاوره در برخی از خطوط کتاب به چشم می‌خورد. حتی متن کتاب با کلمه «یه» به معنای یک آغاز شده است. این در حالی است که محاوره‌نویسی در تمام متن ادامه ندارد و گاهی متن تبدیل به متنی کتابی البته همراه با مشکلات دستوری است.

ابتدای کتاب در فهرستی متن به چهار بخش مقدمه، پیش‌گفتار، نگاهی نو به اتفاق‌ها و فاصله شکست تا پیروزی یک قدم است، تقسیم شده است. این در حالی است که این فهرست برای ۱۴ صفحه ابتدایی کتابی ۱۵۸ صفحه‌ای است و باقی متن بدون هیچ گونه تقسیم‌بندی یکسره ادامه دارد.

در ادامه، قسمتی از متن کتاب مانند آنچه در کتاب چاپ شده، نوشته شده است تا مخاطبان بتوانند درباره متن کتاب اطلاعات کافی به دست بیاورند.

قسمتی از متن کتاب

قرار نیست دیگران را با خبر بکنید. شاید شما بروید، در فضایی که امروز دارید کار می کنید، تلاش تان را بکنید. ولی شاید هزاران ایراد هم از شما بگیرند. شما به این هدف مذکور ایمان دارید. قرار نیست توضیح بدهید، باید برای آن تلاش بکنید. و تنها کسی که می تواند خواسته های شما را عملی بکند در حقیقت خودتان هستید. و این میزان شجاعت و جنگیدنی که شاید برای موارد متعددی که در مسیر زندگی شما رقم می خورد را، خودتان باید اثبات بکنید. هزاران مدل راهکار هم می شود مطرح کرد.

این روزها هست این سختی ها هست. این خلاها برای همه وجود دارد. ولی تنها کسی که می تواند خودش را از این مسیر نجات دهد، خود شما هستید. و هیچ کس در این وادی نمی تواند هیچ کمکی به شما بکند. تلاش تان را بکنید، بلند شوید، هدف های زیبایی که در سرتان هست را دنبال بکنید. اگر یک جایی نیازمند این هستید که عملش را کسب بکنید. خب، این کار را انجام دهید، ایستا نباشید، یک جا ساکن نایستید، که شاید اتفاق خوبی برای شما رقم بخورد. این ها را مرور کنید. (صفحه ۸۲)

پیشتر نیز کتاب لبخند تا لبخند از این نویسنده ۳۳ ساله منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha