۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85133581
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مانده سپرده‌های بانکی در استان اصفهان ۲۶.۲ درصد افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - طبق آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان، مانده سپرده‌های بانکی در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۳۴۱۰.۵۶۲ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۲۶.۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، در جدیدترین گزارش شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اصفهان که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انتشار یافته، آمار و اطلاعات مربوط به سال ۱۴۰۱ ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، مانده کل تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۱ در بانک‌های این استان ۲۶۴۳.۷۴۳ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۴۵.۳ درصد افزایش دارد.

همچنین نسبت تسهیلات به منابع بانکی در این استان در سال ۱۴۰۱ به ۷۷ درصد رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها نشان می‌دهد چه میزان از سپرده‌های جذب شده توسط بانک‌ها پس از کسر سپرده قانونی بصورت تسهیلات در اختیار مردم و مشتریان بانک ها قرار گرفته است.

نسبت تسهیلات به منابع در استان اصفهان در سال گذشته در فصل های بهار تا زمستان به ترتیب ۵۶، ۷۳، ۷۳ و ۷۷ درصد بوده است.

مانده کل مُطالبات غیرجاری در بانک‌های استان در سال گذشته نیز ۱۴۷ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

بر این اساس، نسبت مُطالبات به مصارف در استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ معادل ۵.۶ درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

نسبت مطالبات به مصارف شاخصی است که مشخص می‌کند چه میزان از تسهیلاتی که یک بانک پرداخت کرده، از موعد بازپرداخت آن گذشته اما اقساط آن از سوی مشتری واریز نشده است.

همچنین بر اساس گزارش شاخص ها و نماگرهای اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان، کل درآمدهای مالیاتی این استان در سال گذشته به ۳۲۰ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۵۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کل مالیات‌های مستقیم در این سال در استان ۱۸۱ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال و مالیات‌های غیرمستقیم حدود ۱۳۸ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال بوده است که به ترتیب نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۹.۸ و ۴۵.۹ درصدی را نشان می دهد.

مالیات مستقیم شامل اشخاص حقوقی، بر درآمد و بر ثروت و مالیات غیرمستقیم شامل ارزش افزوده و سایر است.

مالیات اشخاص حقوقی، بر درآمد و بر ثروت در سال گذشته در استان اصفهان به ترتیب معادل ۳۴.۸ ، ۱۶۸.۸ و ۸۹.۴ درصد و مالیات ارزش افزوده معادل ۴۷.۲ درصد رشد داشته است.

نرخ تورم در استان اصفهان در ماه‌های دی، بهمن و اسفند پارسال نیز به ترتیب ۴۳.۹، ۴۵.۵ و ۴۷.۵ درصد اعلام شده است.

استان اصفهان پنج میلیون و ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha