۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85133626
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل جدید امور عشایر چهارمحال و بختیاری معرفی شد

شهرکرد- ایرنا- محمد محمودی در آیینی روز چهارشنبه با حضور معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور به عنوان مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: از ارکان امنیت و قدرت هر کشور امنیت غذایی است و در همین راستا فعالان این حوزه از جمله عشایر نقش مهمی ایفا می کنند.

حسین برزگر افزود: عشایر به لحاظ جمعیتی ۱۳ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند اما ارزش تولیدات و سهم آنها در تولید ناخالص داخلی بسیار بیشتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه عشایر از مولدترین اقشار کشور به شمار می‌روند، تصریح کرد: عشایر در تولید محصولات پروتئینی، لبنی و صنایع دستی سهم بسزایی در تولیدات کشور دارند از همین رو حمایت از این قشر، وظیفه همگانی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشکیل شورای عشایری استان، خاطرنشان کرد: در گذشته نگاه به امور عشایر نگاه ناقصی بود و باید این نهاد علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به عشایر از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی بهره گیری کند.

برزگر با بیان این موضوع که هنوز زنجیره ارزش در بخش تولیدات عشایری تکمیل نشده است، افزود: عشایر از ارزش افزوده تولیدات خود بی‌بهره هستند و محصولات تولیدی آنها خام فروشی می شود.

وی افزود: اگر چه سهم بخش خصوصی در خدمات عشایری استان زمانی آرزو بود اما سه سال است که سالانه پنج هزار تن جو از سوی کارگزاران بخش خصوصی خریداری و برای عشایر ذخیره می شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات یحیی حسین‌پور مدیرکل سابق امور عشایر چهارمحال و بختیاری قدردانی شد.

جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر است.

عشایر چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند و سالانه افزون‌بر یک‌هزار تُن پشم، ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵ هزار تُن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha