۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85133833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام آمریکایی: مسیر گفت‌وگوها با چین مبهم است

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰
کد خبر: 85133833
مقام آمریکایی: مسیر گفت‌وگوها با چین مبهم است

تهران- ایرنا- کورت کمپبل هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور منطقه اقیانوس هند و آرام گفت که مسیر گفت‌وگوهای دیپلماتیک میان ایالات متحده و چین مبهم است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، کمپبل چهارشنبه در سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا افزود: روند تعامل دوباره دیپلماتیک میان ایالات متحده و چین هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و مسیر این گفت‌وگوها مبهم است.

وی تاکید کرد که مناسبات چین و آمریکا، رقابتی است و در همین مسیر پیش می‌رود اما واشنگتن خواهان حفظ این رقابت در چارچوبی مبتنی بر مسئولیت‌پذیری است.

این مقام کاخ سفید مدعی شد که آمریکا خواستار آن است که این رابطه رقابتی به مرحله تقابل آشکار نرسد.

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که دانیل کریتنبرینک دستیار وزیر خارجه در امور آسیا و اقیانوس آرام، نیکولاس برنز سفیر ایالات متحده در پکن و سارا بران از مقام‌های شورای امنیت ملی کاخ سفید با «ما ژائوشو» و «یانگ تائو» از مسئولان وزارت خارجه چین ملاقات کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در راستای تلاش‌های جاری برای حفظ خطوط باز ارتباطی و برقراری دیپلماسی در سطوح بالا گفت‌وگوهای صریح و سازنده‌ای انجام دادند.

روابط میان پکن و واشنگتن از ماه فوریه پس از آنکه بالون نظارتی چین بر فراز آمریکا پرواز کرد، دوباره متشنج شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هفته جاری در حاشیه اجلاس امنیتی شانگری-لا در سنگاپور تلاش کرد تا با همتای چینی خود دیدار کرده و مناسبات دو طرف را به مسیر سابق بازگرداند اما طرف چینی از تعامل با وی خودداری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha