۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۶:۲۵
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85133906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه : ۳۰۰ نفر از خرسون تخلیه شدند

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۶:۲۵
کد خبر: 85133906
روسیه : ۳۰۰ نفر از خرسون تخلیه شدند

تهران -ایرنا- روسیه اعلام کرد که در پی فروریختن سد کاخوفکا روز چهارشنبه ۳۰۰ نفر از جمله ۷۰ کودک از منطقه خرسون تخلیه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری روسی تاس ، کار گروه هوایی اداره اصلی کمک های اضطراری ۱۱ فروند شناور برای نجات و جابجایی افراد تهیه و تدارک دیده شد.

پیشتر اعلام شده بود که تاکنون ۱۵ شهرک مسکونی و دو هزار و ۷۰۰ خانه به زیر آب رفته و یک هزار و ۳۰۰ نفر مجبور به تخلیه منازل خود شده اند.

اوکراین و روسیه طرف مقابل را در خصوص تخریب این سد متهم می کنند.

صبح سه شنبه، نیروهای روسیه و اوکراین اعلام کردند سد بزرگ کاخوفکا، متعلق به دوره شوروی سابق، در بخش تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین منفجر و باعث ایجاد سیلاب در سراسر منطقه جنگی شده است.

سد کاخوفکا بر رودخانه «دنیپرو»، آبراه اصلی جداکننده نیروهای اوکراینی و روسی در جنوب اوکراین قرار دارد.

بانک جهانی اعلام کرد که با ارزیابی سریع خسارات ناشی از تخریب سد بزرگ «نوو کاخوفکا» در اوکراین به این کشور کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آنا بیرد مدیر اجرایی عملیاتی در بانک جهانی بامداد پنجشنبه در توئیتی نوشت که تخریب این سد «تبعات بسیار جدید برای ارائه خدمات اساسی و برای محیط زیست دارد.»

وی افزود که ارزیابی خسارات وارد آمده به سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا در راستای تحلیل‌های پیشین بانک جهانی درباره خسارات زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اوکراین است.

اناتولی آنتونوف سفیر روسیه روز چهارشنبه در واشنگتن گفت که آمریکا در تلاش است تا در زمینه تخریب سد برق آبی کاخوفکایا از رژیم اوکراین رفع اتهام کند و این اقدام را به روسیه نسبت بدهد.

آنتونوف در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه نوشت که کمپینی در رسانه های آمریکایی برای بی اطلاع نگه داشتن مردم در مورد آنچه در سد برق آبی کاخوفکایا رخ داده است، تشکیل شده است.

وی ادامه داد، این کمپین، هدفمند اطلاعات نادرست در مورد نیروگاه کاخوفکایا در رسانه های محلی منتشر می کند. القائات زیادی مبنی بر منفجر کردن مهم ترین تاسیسات زیرساختی توسط روسیه مطرح شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha