۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85133999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاوه: مازندران مهد پرورش بزرگان کشتی جهان است

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85133999
کاوه: مازندران مهد پرورش بزرگان کشتی جهان است

ساری - ایرنا - مدیر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان از مازندران به عنوان استانی برخوردار از استعدادهای ورزشی که کشتی گیران سرشناسی را به جامعه ورزش تحویل داده است نام برد و گفت که این استان به تنهایی توانست وزنه و مهد پرورش بزرگان کشتی جهان باشد.

به گزارش خبرنگار روز پنجشنبه، محسن کاوه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هتل اکسین آمل، افزود: مسابقات کشتی ارمنستان و جام تختی را پشت سر گذاشتیم و حالا زمان بستن ترکیب تیم است و برای این منظور آخرین اردو را از ۱۳ تا ۲۳ خرداد ماه در نظر گرفتیم که خوشبختانه خوب بود.

وی ضمن قدردانی از میزبانی خوب هیات کشتی آمل و باشگاه فولادین ذوب در برگزاری اردوی تیم ملی ادامه داد :‌ باید از شرکت و واحدهای صنعتی که در کمک به ورزش فعال هستند حمایت های لازم صورت بگیرد تا موجبات دلگرمی آنها فراهم شود.

مدیر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان با تاکید بر اینکه کشتی مازندران آنچنان از نوابغ و استعدادهای خوبی برخوردار است که کشتی ایران و جهان را تغذیه می کنند، گفت: کشتی گیران مازندرانی زیادی وارد تیم ملی می شوند و در دنیا هم نفر اول هستند که حسن یزدانی، محمد نخودی و امیرحسن زارع کنونی مدال بگیران جهانی هستند که در این خطه پرورش یافتند.

کاوه: مازندران مهد پرورش بزرگان کشتی جهان است
نشست خبری محسن کاوه، ‌سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان

وی توضیح داد:‌ البته ورزش کشتی در مازندران می تواند وضعیت بهتر از این داشته باشد در صورتیکه سیستم خوبی را وارد بدنه تربیتی مازندران کنیم؛ چرا که این پتانسیل در این استان وجود دارد.

کاوه از حضور ۱۰ کشتی گیر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد و اظهار داشت: برای مسابقات قهرمانی آسیا در هر وزن، تنها یک نفر باید حضور داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر اعلام کرد :‌ ورزشکارانی که در جام شهید هاشمی نژاد کشتی می گیرند، از ایران ۱۰ تا ۱۲ نفر هستند که از قهرمانی کشور شروع کردند و یک تیم منتخب مازندران، تیم منتخب بهشهر و چند نفر نیز به تشخیص کمیته فنی کشتی می گیرند که می تواند سطح کیفی این مسابقات را افزایش دهد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان با تاکید اینکه در حال پشتوانه سازی هستیم، گفت: همزمان در برخی وزن ها دو یا سه نفر را پوشش می دهیم و در ترکیب قهرمانی آسیا و قهرمانی جام جهانی در چند وزن نفرات فرق می کنند.

وی افزود:‌کشتی گیران جوان را باید در تورنمنت های بزرگسالان محک بزنیم، در دو سال گذشته توانستیم جوانان را به بزرگسال تزریق کنیم و امسال هم بیشترین برنامه با فداسیون این است که بچه های را در جوانان تعلیم کنیم که در بزرگسالان و دنیاحرفی برای گفتن داشته باشند.

کاوه با بیان اینکه جای یک سالن چند هزار نفره کشتی در مازندران خالی است، خاطرنشان کرد: بنیه تمرینی و سالن تمرینی در مازندران بعنوان زیرساخت خوب است، اما در بحث برگزاری مسابقات زیرساخت خوبی وجود ندارد و ظرفیت کشتی استان این ظرفیت را دارد که با وجود ستادیوم مناسب ا تورنمنت و مسابقات لیگ برای تماشای بیش از ۶ هزار نفره برگزار کند.

رئیس هیات کشتی آمل و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولادین ذوب فذا نیز گفت: در راستای فراهم کردن بستر مناسب برای ورزش کشتی در شهرستان و ایجاد انگیزه و افتخارافرینی در میادین بین المللی که ورزش اول مازندران است، باشگاه در زمینه تیمداری فعالیت می کند.

بابک بهمنی با تاکید اینکه از هر شرکت خصوصی برای تیمداری در کشتی حمایت می کنیم، ادامه داد: هر بخش خصوصی بخواهد وارد حیطه کشتی شود و اعلام امادگی کند استقبال می کنیم، تا این لحظه اعلام قطعی نشده است، ولی گفتمان های انجام شده و با جلساتی که درآیند خواهیم داشت، اتفاق خوبی در راه است.

وی ادامه داد:‌ پارسال برای اولین بار میزبان جام بین الملی عبدالله موحد بودیم و مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار بود و این قبیل برنامه ها همچنان ادامه خواهد داشت، چرا که هدف ما است که آینده سازان این عرصه به سمت میادین بین المللی سوق پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha