خراسان‌شمالی به حالت آماده باش کامل درآمد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز از سوی هواشناسی استان، دستگاه‌های خدمات‌رسان به حالت آماده‌باش درآمد.

غلامرضا شفیق روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس اعلام هواشناسی خراسان شمالی، وضعیت قرمز تا فردا شب در استان ادامه دارد و بر این اساس دستگاه‌های خدمات‌ رسان برای امداد در حادثه‌ های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: در شرایط فعلی به تمام فرمانداری های استان خراسان شمالی ابلاغ شد تا نیروهای مدیریت بحران خود را برای کمک احتمالی به خسارت دیدگان ناشی از سیل به حالت آماده باش نگهدارند.

شفیق ادامه داد: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و شهرداری تا روز جمعه در حالت آماده باش هستند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در خراسان شمالی وجود دارد، افزود: اصلاح بیشتر این نقاط در دستور کار قرار دارد و ایمن سازی آن اجرایی می شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به مردم توصیه می شود از اتراق و توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرناٰ بارش های رگباری شب گذشته سبب جاری شدن سیل در چند روستای خراسان شمالی شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha