۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85134858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرماندار ملایر: کمبود معلم در شهرستان جبران شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ملایر گفت: متولیان آموزش و پرورش این شهرستان از فرصت باقیمانده تا شروع سال‌تحصیلی جدید، برای جبران کمبود نیروی انسانی استفاده کنند تا مشکلی در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد نشود.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ "حسین فارسی" در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: در زمینه جبران نیروهای انسانی که همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید بازنشسته خواهند شد، آمادگی داریم رایزنی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر همچنین گفت: در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان تنها به دنبال ارائه گزارش‌کار نباشیم، بلکه اوقات فراغت را به معنای واقعی برای دانش‌آموزان غنی کنیم.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در برگزاری کلاس‌های تابستانی، نیازمندی‌ها را با توجه به منطقه شناسایی و با بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌ها اجرایی، از هرگونه موازی‌کاری جلوگیری شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در منطقه مسکن مهر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای برگزاری جشنواره مبلمان منبت، از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

وی همچنین از فضای خوب ایجاد شده برای برگزاری امتحانات نهایی که دغدغه بسیاری از اولیاء و دانش آموزان است، قدرداتی کرد و بر لزوم تقویت فعالیت‌های قرآنی در مدارس قرآنی تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: سه هزار و ۸۰۰ نوآموز مستعد سنجش بدو ورود به دبستان هستند که تاکنون سنجش سلامت سه هزار و ۵۰۰ نوآموز انجام شده است وحدود ۱۵۰ نوآموز هنوز به پایگاه‌های سنجش مراجعه نکرده‌اند.

"مهدی عابدینی‌نیا" افزود: آخرین مهلت برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش نوآموزان ۲۵ خرداد است که بر اسا ابتکار وزارت آموزش و پرورش، طرح سنجش نوآموزان از ابتدای سال آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

وی با اشاره به کمبود فضا برای برگزاری امتحانات نهایی در سال آینده، در این زمینه خواستار کمک دستگاه‌های اجرایی به آموزش و پرورش شد و افزود: مدارس در زمان ثبت‌نام فقط حق دریافت هزینه کتاب، پول بیمه دانش‌آموزی( ۳۰ هزار تومان) و هزینه لباس کار برای هنرستانی‌ها را دارند.

معاون فرماندار ملایر: کمبود معلم در شهرستان جبران شود

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به آغاز فعالیت ستاد اسکان آموزش و پررورش از اول تیر، گفت: ستاد اسکان علاوه بر فرهنگیان و مهمانان تابستانی، پذیرای مسافران جشنواره فروش مبلمان منبت نیز خواهد بود.

عابدینی‌نیا ادامه داد: مراکز اسکان ما برای پذیرایی از ۲۸۰ مسافر با اولویت فرهنگیان در ایام تعطیلات تابستان تجهیز شده‌اند و مرکز "زنده یاد اکبری" با ۱۵ اتاق و ۶۰ نفر ظرفیت، پنج مدرسه با ۲۰۰ نفر ظرفیت و خانه معلم با ۲۰ نفر ظرفیت پذیرای مسافران تابستانی است.

وی به طرح شهید "سیدروح‌الله عجمیان" به منظور بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با هدف برقراری عدالت تربیتی و آموزشی اشاره کرد و خواستار کمک و همکاری گروه‌های جهادی دانشجویی و بسیجی و شهرداری در زمینه رنگ‌آمیزی و فضاسازی این مدارس شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه آخرین سازماندهی نیروی انسانی قبل از کرونا به صورت امتیازی و در زمان شیوع کرونا به صورت انتخابی بوده است، یادآور شد: امسال سازماندهی نیروها برای پایه‌های اول و ششم به صورت انتخابی، مقطع متوسطه در مدارس خاص دو سوم انتخابی و یک سوم سازماندهی و در مدارس عادی به صورت سازماندهی خواهد بود.

عابدینی‌نیا بیان کرد: این شهرستان دارای چهار مدرسه قرآنی فعال همچون مدرسه قرآنی یاسین، کوثر، طاها و فخریه است که هیچ‌کدام حذف نخواهد شد و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عابدینی‌نیا همچنین به آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از ابتدای تیر، اظهار داشت: از ۲۸۷ مدرسه، حداقل ۷۴ پایگاه اوقات فراغت تابستان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha