۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85134959
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باشگاه سوارکاری الوند همدان افتتاح شد

۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85134959
باشگاه سوارکاری الوند همدان افتتاح شد

همدان- ایرنا- رییس هیات سوارکاری استان همدان گفت: شمار باشگاه‌های فعال سوارکاری این استان با افتتاح مجموعه پرورش اسب و باشگاه سوارکاری الوند در روستای حاجی آباد همدان به هشت مورد رسید.

محمدرضا شوشتری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه در فضایی به مساحت ۲ هکتار در نزدیکی روستای حاجی‌آباد واقع در کیلومتر ۱۵ جاده همدان-ملایر ساخته شده است.

وی اظهارداشت: بهره برداری از این مجموعه و افزایش مجموعه های پرورش اسب در استان و ایجاد و افزایش این زیرساخت ها شرایط برای ساماندهی و ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات اسب دوانی در استان و میزبانی شایسته استان از این رشته مفرح را بیش از پیش فراهم می کند.

شوشتری تصریح کرد: فاز نخست مجموعه سوارکاری الوند در مدت ۹ ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت که برای تکمیل کامل ان به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شمار باشگاه های سواری کاری در همدان به هشت مورد رسید

وی ادامه داد: فاز نخست این طرح شامل اصطبل، یک مانژ اصلی و سالن نگهداری اسب است.

مانژ: محل ویژه ای برای آموزش اسب ها و سوارکاران است

وی بیان کرد: مرکز پرورش اسب این مجموعه ظرفیت ۷۸ راس اسب مولد را دارد و تعداد اسب‌های گله آن به ۱۵۰ راس می‌رسد.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان تاکید کرد: همدان یکی از استان‌های فعال و مستعد در رشته سوارکاری محسوب می‌شود و همواره در سطح کشور مطرح بوده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجموعه، زمینه‌های توسعه ورزش سوارکاری و پرورش اسب و همچنین شکوفایی استعدادهای این رشته ورزشی بیش از پیش فراهم می‌شود.

شوشتری اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های طراحی شده در هیات سوارکاری استان همدان، از بخش خصوصی و همه افراد علاقمندی که برای راه‌اندازی اینچنین مجموعه‌های پیشگام شوند، حمایت می‌شود.

شمار باشگاه های سواری کاری در همدان به هشت مورد رسید

به گزارش روابط عمومی هیات سوارکاری استان همدان، مجموعه پرورش اسب و باشگاه سوارکاری الوند در کیلومتر ۱۵ جاده همدان-ملایر و در نزدیکی روستای حاجی‌آباد واقع شده است.

این مجموعه دارای ۲ سالن نگهداری اسب است که هر سالن دارای ۱۷ باکس، اتاق کارگری و زین خانه است.

همچنین طرح نهایی این مجموعه دارای یک مانژ سرپوشیده(محوطه ویژه برای آموزش اسبان و سوارکاران) به ابعاد ۴۸ در ۷۴ متر، مانژ اصلی، یک مانژ تمرینی، زایشگاه، رستوران، سه سوئیت اقامتی، جایگاه داوران، جایگاه تماشاگران، سه طبقه ساختمان اداری است.

شمار باشگاه های سواری کاری در همدان به هشت مورد رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha