بیش از ۱۷۳ هزار نفر از داوطلبان کارشناسی ارشد انتخاب‌رشته کردند/ فردا؛ آخرین مهلت

تهران- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پایان مهلت انتخاب‌رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ تا فردا (شنبه، ۲۰ خرداد) گفت: تاکنون بیش از ۱۷۳ هزار نفر از داوطلبان انتخاب رشته کرده‌اند.

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا، علیرضا کریمیان با اعلام این خبر افزود: به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) را مطالعه کنند و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج، به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، تا ساعت ۲۴ روز شنبه (۲۰ خرداد ۱۴۰۲) با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان نام نویسی اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است، نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند. پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

مهلت انتخاب رشته برای علاقه‌مندان تمدید نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هشتم خرداد اعلام شد و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها، از ۱۰ خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت بود. همچنین داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته از ۱۱ خرداد وقت داشتند انتخاب‌رشته کنند. مهلت انتخاب‌رشته ابتدا تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه (۱۶ خرداد) تعیین شده بود که تا شنبه (۲۰ خرداد) تمدید شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند که در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha