۱۲۷ میلیارد ریال برای مقابله با آلایندگی زیست محیطی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به افتتاح چهار طرح زیست محیطی در این استان گفت: این طرح‌ها با ۱۲۷ میلیارد ریال و ۵۲۵ هزار یورو اعتبار ارزی با هدف مقابله با آلایندگی‌های زیست‌محیطی در عسلویه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، عبدالرحمن مرادزاده در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: طرح‌های افتتاحی شامل کاهش آلودگی هوا، آب و صوت است که در زمینه محصور کردن صوت و به کیفیت سوختن فلرها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح استقرار چرخه گردش متان افزود: زمانی که واحد پتروشیمی اولفین دچار ‌مشکل و مجبور به سوختن گاز متان در فلرها می‌شود طرح استقرار چرخه گردش متان به‌عنوان سیستم خنک کننده وارد چرخه فعالیت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: بازیابی کاستیک پسماند همراه با پساب را از جمله این طرح های افتتاحی است و این طرح در کاهش آلودگی آب دریا نقش مهمی دارد.

مرادزاده با اشاره به طرح حذف کُک از طریق شبکه خطوط تزریق ذرات در محفظه احتراق کوره افزود: تمام این طرح‌ها با همت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان جوان ایرانی ساخته شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته محیط زیست در خصوص کاهش آلودگی‌های پلاستیکی بیان کرد: در حفاظت از محیط زیست محیط‌بانان زیادی شهادت نائل آمده‌اند.

مرادزاده با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان علی کشاورز و شهید قلی بیرامی از محیط‌بانان استان بوشهر افزود: این ۲ محیط‌بان در سال ۱۳۸۱ در حفاظت از محیط زیست مورد حمله شکارچیان غیرمجاز قرار گرفتند و شهید شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha