سومین جشن گلاب گیری روستای هه‌مروله سنندج در سطح ملی برگزار می‌شود

سنندج-ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سومین جشن گلاب گیری روستای «هەمرولە» سنندج با توجه به استعدادها و ظرفیت موجود در سطح ملی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز جمعه در جشنواره گلاب گیری که در روستای هەمرولە از توابع شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم بیانگر وحدت و ائتلاف مردم و نشان از استعدادهای حوزه تولید بخش کشاورزی در این منطقه است.

وی با بیان اینکه این روستا ظرفیت مطرح شدن در سطح ملی را دارد، اضافه کرد: داشتن خاک حاصلخیز و منابع آبی فراوان از مهمترین ظرفیت های خدادادی روستاهای استان است که با بهره مندی از آنها می توان زمینه مهاجرت معکوس و توسعه روستاها را فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یکی از بارزترین و مهمترین رسالت مسئولان را خدمت به مردم خواند و گفت: فرماندار سنندج و دهیاران و بخشداران باید با جدیت و تلاش بیشتر به شناساندن ظرفیت های روستاهای این منطقه در راستای افزایش درآمد روستاییان بپردازند.

رمضانی شرافت و فطرت پاک و غیرت و مردانگی را از ویژگی های مردان و زنان کُرد خواند و اظهار کرد: وضعیت جاده دسترسی در برخی از روستاهای منطقه به ویژه هەمرولە مناسب نیست و سازمان راهداری ملکف به ساماندهی آن است.

وی بیان کرد: این روستا سرزمین و زادگاه عارفان و بزرگانی است که منشاء خیر و برکت برای منطقه بودند و امید می رود جوانان و نوجوانان این دیار هم ادامه دهنده راه این صالحان باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بخش حسین آباد ۴۲ شهید و روستای هەمروله ۲ شهید به نام های خلیل هدایتی و سید اشرف هدایتی تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

سیدمهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره های گلاب گیری و توت فرنگی در شهرستان سنندج تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha