هادی عیدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته گذشته و از ۱۲ لغایت ۱۸ خردادماه جاری ۶ هزار و ۵۸۰ تماس با سامانه آتش نشانی شیراز ثبت شده است که ۲ هزار و ۶۷۸ تماس مزاحم تلفنی بوده است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: ایجاد مزاحمت برای آتش نشانی می تواند موجب کندی خدمات به حادثه دیدگان و شهروندان شود و درخواست می شود که افراد از این نوع رفتارها خودداری کنند.
عیدی پور افزود: این حق برای بخشهای حراست و حقوقی سازمان آتش نشانی وجود دارد که مزاحمتهای تلفنی را از مراجع قضایی پیگیری کند.
وی ادامه داد: ۲۴۵ عملیات برای مهار آتش سوزی و ۲۷۵ عملیات امداد و نجات طی هفته گذشته در شیراز انجام شده است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طی این مدت ۶۹۳ ناوگان آتش نشانی و ۲ هزار و ۴۲۵ آتش نشان شیراز به محل حادثه اعزام شده است. طی هفته گذشته ۹۷ بازدید پیشگیرانه نیز در سطح کلانشهر شیراز توسط آتش نشانان صورت گرفته است.
به طور متوسط در کل کشور حدود ۱۰ درصد از تماسها با سامانه ۱۱۵ و آتش نشانی مزاحمت تلفنی است و به نظر می رسد مسوولان باید برای تنظیم شکایت نامه برای برخورد قضایی با مزاحمان تلفنی اقدام کنند.
نظر شما