۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85136042
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: باید برای هنرمند عرصه صنایع دستی ایجاد انگیزه کرد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: باید با ایجاد زیرساخت ها و مشوق های لازم و حوایت های واقعی از هنرمندان عرصه صنایع دستی که می تواند یکی از محورهای مهم توسعه همدان باشد ایجاد انگیزه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از هنرمندان شاخص صنایع دستی اظهار داشت: این حمایت ها باید در ابعاد مختلف باشد یعنی یک هنرمند صنایع دستی در هر نقطه از این استان باید به این اقناع لازم برسد که مسئولان و متولیان امر به معنای واقعی پشتیبان او هستند .

وی با تأکید بر اینکه استان همدان دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه صنایع دستی است، گفت: لازم است تا به گونه ای شایسته و با برنامه‌ریزی صحیح و نیازسنجی درست از این برجستگی‌ها و ظرفیت در راستای تولید ثروت در صنایع دستی بهره ببریم.

آیت الله موثقی افزود: این ضعف است که در شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال شاهد اجناس وارداتی باشیم و یا در فروشگاه‌ها با کالای خارجی روبرو شویم.

امام جمعه همدان گفت: یکی دیگر از پیش نیازهای مهم و از موضوعاتی که باید به آنها توجه بیشتر شود، مساله بسته بندی و اهتمام به فروش و صادرات محصولات صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی‌ باید با جذابیت برای مشتریان همراه باشد، اظهار کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، بسته‌های ترکیبی به صورت خلاقانه طراحی کرد، به طول مثال با منبت کاری که محصول ملایر است و ظرف داخلش محصول لالجین است، می‌توان به خوبی ظرفیت‌های استان را به گردشگران معرفی کرد، البته لازمه آن هماهنگی بین نهادهای مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به برپایی بازارچه دائمی فروش محصولات بر لزوم توجه به این مساله و فروش محصولات صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید از هر ظرفیت و توانمندی و زیرساختی برای رونق و شکوفایی صنایع دستی استان بهره برد .

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه باید از ظرفیت‌ خیابان ها و پیاده راهای بوعلی و اکباتان استفاده مناسب کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود برای فعالان این عرصه، نبود بازار است، یادآور شد: بسیاری از فعالان صنایع دستی استان تأکید دارند که اگر بازار و محلی برای فروش داشته باشند، می‌توانند چند برابر تولید کنند.

شعبانی، تصریح کرد: بازار تنها بازار داخلی نیست و باید با حمایت از واحدهای تولیدی، شرایط صادرات را فراهم کنیم و خصوصا از ظرفیت کشورهای منطقه و بازار آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای موفقیت در عرصه تولید ثروت لازم است تا از تجربیات پیشکسوتان بازار و صادرکنندگان استفاده کنیم، یادآور شد: بسیاری از این افراد مشکلات را به‌خوبی می‌دانند و با راه برطرف سازی مشکلات آشنا هستند و می‌توان از آنها مشاوره گرفت. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان،با بیان اینکه استان باید جایگاه اصلی خودش در این عرصه پیدا کند، اظهار کرد: می‌توان مشکلات فعالان این عرصه احصا و توسط مدیر کل میراث فرهنگی در شورای اداری استان که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، برای رفع آن مطرح شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha