استاندار خراسان جنوبی: مقابله هوشمند با قاچاق سوخت راهکار اصلی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای کنترل و مقابله با قاچاق سوخت چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت سامانه‌های نرم‌افزاری برویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز استان افزود: اجرای نرم‌افزار سیبا باید توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دنبال شود و آماده‌سازی، آگاه‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های لازم نیز توسط شهرداری‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: باید با هم‌افزایی و پیگیرهای لازم، مقابله با قاچاق سوخت جدی‌تر از گذشته دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت ما در دستگاه‌های اجرایی همین است و باید با شرایط موجود کار کنیم لذا مدیران در کنار اینکه باید پیگیر اخذ دستورالعمل‌های مربوطه از مرکز باشند، با همه توان و هم‌افزایی و با استفاده از ظرفیت موجود اقدامات مقابله‌ای را دنبال کنند.

وی عنوان کرد: نباید فقط منتظر دستورالعمل‌ها از مرکز باشیم و باید کارها را براساس ظرفیت‌های قانونی موجود به جد دنبال کنیم تا خروجی ما در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز افزایش یابد.

قناعت با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات کارگروه‌های مقابله با قاچاق کالا و ارز با محوریت مقابله با قاچاق سوخت اظهار داشت: تلاش دستگاه‌های متولی در خراسان جنوبی در راستای مقابله با قاچاق کالا و سوخت مناسب است و برخی طرح‌های اجرایی تاکنون اثرات خوبی داشته است.

وی گفت: همچنین بررسی‌ها توسط دستگاه‌های متولی برای واقعی سازی ماشین آلات معدنی و کشاورزی استان در راستای مدیریت مصرف سوخت انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: افرادی که درب منازل آنان علمک گاز نصب شده است، توجیه ندارد که نفت سفید دریافت کنند و این افراد ۶ ماه فرصت دارند تا قبل از فرارسیدن فصل سرمای آینده نسبت به گازکشی منازل خود اقدام کنند.

وی گفت: این افراد حتما نسبت به گازکشی منازل خود اقدام کنند چرا که در فصل سرمای سال جاری نفت سفید به آنها تحویل نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha