۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85136266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش: برند سازی صنایع دستی ضروری است

کیش- ایرنا- معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش صنایع دستی در جذب گردشگر، گفت: برند سازی صنایع دستی به طور جد دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، «مرتضی رمضانی گالشی» روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی جزیره کیش با بیان اینکه طی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تلاش برای تقویت هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی هستیم، اظهار کرد: بهبود نظام طراحی، بسته بندی، صادرات و برندسازی صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

وی صنایع دستی و میراث فرهنگی را ۲ بال صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: صنایع دستی با خلق ایده‌ها به توسعه کسب و کار منجر می‌شود که همین امر بر ضرورت توجه به این حوزه می‌افزاید.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه می‌تواند در قالب صنایع دستی تجلی یابد، اضافه کرد: برای برند سازی صنایع دستی برنامه ریزی تخصصی انجام شده و برای تحقق آن تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی به ارائه تسهیلات کم بهره و حمایتی برای توسعه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ حمایت تمام قدی از هنرمندان عرصه صنایع دستی خواهیم داشت؛ به دنبال احیا، ارائه تسهیلات بانکی، کمک به بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی صنایع دستی برای تقویت این حوزه هستیم.

رمضانی با تاکید براینکه کیش ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی صنایع دستی کشور را داراست، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی این جزیره زیبای مرجانی و ظرفیت کردشگری آن می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه صادراتی صنایع دستی باشد.

وی‌با اشاره به قدمت صنایع دستی در کیش، بیان کرد: در این جزیره حدود ۸۰۰ سال پیش کارگاه تولید شیشه وجود داشته که نشان از قدمت صنایع دستی در این جزیره زیبای مرجانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha