۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85136368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت پارلمان عربی از امنیت، ثبات و حاکمیت سوریه

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹
کد خبر: 85136368
حمایت پارلمان عربی از امنیت، ثبات و حاکمیت سوریه

تهران- ایرنا- پارلمان عربی عصر شنبه از امنیت، ثبات، وحدت و حاکمیت سوریه حمایت و از بازگشت این کشور به اتحادیه عرب و این پارلمان استقبال کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پارلمان عرب در جلسه عصر شنبه خود در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره، ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی بیشتری به تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل صرفاً سوری - عربی برای بحران سوریه به دور از هرگونه مداخله خارجی بپیوندند.

اعضای پارلمان عرب از بازگشت نمایندگان پارلمان سوریه به کرسی‌های خود در این پارلمان استقبال و برای آنها در وظایف محوله آرزوی موفقیت کردند.

پارلمان عربی از کشورهای عربی و جامعه جهانی خواست تا از سوریه برای بهبود شرایط توسعه، اقتصادی و اجتماعی آن حمایت کنند و ابتکارات، پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی را در خاک این کشور که به ارتقای توسعه، بازسازی و پایداری کمک می‌کند، انجام دهند.

پارلمان عرب بار دیگر بر موضع قاطع خود در قبال حمایت از موضوع فلسطین به عنوان مسأله محوری کشورهای عربی و تلاش برای آزادی فلسطین و احیای حقوق مسلم مردم فلسطین از جمله مهمترین آنها حق تعیین سرنوشت، حق بازگشت و ایجاد یک کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

پارلمان عربی همچنین کارزار «برای فلسطین» که توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین راه اندازی شده را به تصویب رساند و در این زمینه از همه آزادی خواهان در سراسر جهان، پارلمان‌ها، نهادها و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای خواست تا از گفتمان ملت فلسطین حمایت کنند تا سال ۲۰۲۳ سال صلح باشد و کشور فلسطین عضو کامل سازمان ملل متحد شود.

شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب اردیبهشت گذشته با صدور بیانیه‌ای رسما از سرگیری مشارکت دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز بحران این کشور در اقدامی اشتباه عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورده و از همان زمان تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی وضع کرده بود.

شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه ۱۷ اردیبهشت ماه در نشست خود در شهر قاهره مصوبه شماره «۸۹۱۴» را تائید و اعلام کرد که از این پس حضور هیات‌های دولت سوریه در جلسات اتحادیه عرب و تمامی سازمان‌ها و نهادهای وابسته به آن از سرگرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha