۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85041374
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دیدار هیئت اتحادیه بین‌المجالس عربی با بشار اسد در دمشق

تهران- ایرنا- اعضای هیئت اتحادیه بین‌المجالس عربی که صبح امروز یکشنبه به ریاست رئیس پارلمان عراق وارد دمشق شده بود، با رئیس جمهوری این کشور دیدار و سپس در نشست مجلس مردمی سوریه شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سانا در این باره اعلام کرد که بشار اسد امروز هیئتی از شرکت کنندگان در اجلاس اتحادیه بین المجالس عربی که دیروز در بغداد به پایان رسید را به حضور پذیرفت.

این هیئت شامل محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق و رئیس دوره‌ای اتحادیه بین المجالس عربی، روسای پارلمان‌های امارات، اردن، فلسطین، لیبی، مصر، روسای هیئت‌های پارلمان عمان و لبنان و دبیر کل اتحادیه بین المجالس عربی است.

دیدار هیئت اتحادیه بین‌المجالس عربی با بشار اسد در دمشق

سانا به جزئیات بیشتر این دیدار اشاره‌ای نکرد.

دیدار هیئت اتحادیه بین‌المجالس عربی با بشار اسد در دمشق

اعضای هیئت مذکور پس از دیدار با بشار اسد در نشست مجلس سوریه نیز مشارکت کردند.

«حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه در جریان این نشست اظهار داشت: ما در سوریه از شما استقبال می‌کنیم، شما مهمان نیستید، شما اهل خانواده ما و در بین برادران و خانواده خود هستید.

الحلبوسی نیز در نشست مجلس سوریه گفت: ما نمی توانیم از سوریه بی‌نیاز شویم و سوریه برای محیط عربی خود ضروری است و امیدواریم به آن برگردد.

وی افزود: ما بر حمایت از کشور برادر سوریه تأکید می‌کنیم و در کنار آن و ملت آن می‌ایستیم و همه امکانات را برای آنها فراهم می‌کنیم و بر موانع غلبه می‌کنیم.

«روحی فتوحی» رئیس شورای ملی فلسطین هم طی سخنانی در این نشست تاکید کرد: این سفر مظهر بازگشت امت عرب به سوریه به عنوان قلب تپنده عربیت است.

در همین حال، «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی نیز گفت: به اینجا آمده‌ایم تا با سوریه ابراز همبستگی کنیم و به غرب می‌گوییم تحریم های سوریه را بردارید.

با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ دولت عربستان و شماری دیگر از کشورهای عربی در صف حامیان اصلی گروه‌های تروریستِ مخالف دولت دمشق قرار گرفتند و با بستن سفارتخانه‌هایشان روابط خود را با دمشق قطع کردند اما در سایه مقاومت دولت سوریه و حمایت هم پیمانانش نقشه آمریکایی - صهیونیستی - عربی برای براندازی دولت قانونی سوریه شکست خورد و از این رو، این کشورهای عرب مجبور به بازنگری در سیاست های شکست خورده خود شده و خواهان از سرگیری روابط و گفت وگو با دمشق شده اند و برخی از آنها هم سفارتخانه های خود را بازگشایی کرده اند.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ پس از وقوع این جنگ تروریستی علیه سوریه زیر فشار برخی کشورهای عربی و آمریکا تصمیم گرفت تا عضویت سوریه در این اتحادیه را تعلیق کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha