پاسخگویی برخط دوازدهمین عضو کابینه به تماس‌های تلفنی مردمی

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به طور مستقیم به پرسش‌های شهروندان پاسخ داد، پیش از این «سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید در این مرکز حضور یافته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «علی سلاجقه» روز یکشنبه و در جریان پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و از ساعت ۱۳ پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در سازمان محیط زیست شد.

در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم، دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان به تماس‌های تلفنی مردمی ۲۰ فروردین ماه امسال با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز شد و تاکنون سید رضا فاطمی امین وزیر سابق صمت، سید حمید سجادی وزیر ورزش، سید صولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش احمد وحیدی وزیر کشور،‌در این مرکز حضور یافتند.

این بار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دوازدهمین مهمان در برنامه هفتگی «پاسخگویی بی‌واسطه اعضای هیات دولت به مطالبات مردمی» شرکت کرد که پیش از این وی، آذرماه سال گذشته به عنوان سومین مقام پاسخگو در دور نخست پاسخگویی دولتمردان در مرکز ارتباطات مردمی حضور یافته بود.

سلاجقه در دور نخست حضورش در این مرکز به پرسش‌های مردمی درباره نگران خشک شدن دریاچه ارومیه، انقراض گونه‌هایی از حیات وحش، احیای محیط زیست تالاب انزلی و جنگل‌های شمال، معضل روغن‌های سوخته پالایشگاه‌ها و حراست از جنگل‌های منطقه، متناسب‌سازی حقوق کارکنان سازمان محیط زیست، تخلفات موجود در حوزه شکار و مشکل پساب‌های کارخانه و معضلات محیط زیستی پاسخ داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به نخستین تماس تلفنی شهروندی از کردستان درباره مساله تالاب های زریبار گفت: طرح جامع زیست بومی تالاب بین المللی زریبار ‌تدوین شده است که با توجه به ارتباط نزدیکی که خود با سازمان های مردم نهاد دارم پیگیر حفظ تالاب دریاچه زریبار هستم. 

سلاجقه تاکید کرد که دغدغه شما هم دغدغه ما است و ما به دنبال حل این مساله هستیم و تمام قد پیگیری می کنیم.

از طرحی که منجر به آسیب محیط زیست شود جلوگیری می کنیم

دومین شهروند نگرانی از دست رفتن جنگل های بلوط منطقه بانکول ایلام که به دلیل اکتشاف گاز و پالایشگاه باعث آسیب به محیط زیست و زیستگاه ها شده ، با سلاجقه در میان گذاشت.
رییس سازمان محیط زیست در این باره توضیح داد: درباره بحث توسعه گاز باید گفت که ما اجازه احداث طرحی که باعث آسیب به محیط زیست شود را نمی دهیم.

سلاجقه ادامه داد: از طرفی تنش آبی باعث باعث از بین رفتن جنگل های بلوط شده و پیشنهادی در این باره ارایه کردیم تا شاهد از بین رفتن جنگل ها نباشیم. با وزیر جهاد کشاورزی در باره با جلسه ای خواهم داشت. یکی از راه های در حال اجرا برای نجات جنگل های بلوط همان اجرای طرح های آبخیزداری است.

ایمن‌سازی قلمرو یوزها
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در پاسخ به سوال سومین شهروند درباره دغدغه ایمن سازی جاده در قلمرو یوزها در منطقه میامی گفت: این جاده در منطقه میامی قطعه بندی شده است و تابلوها هم طراحی و بزودی نصب می شود تا قلمرو یوزها حفظ شود البته وزارت راه و شهرسازی پای کار است و هدف ما تنها شامل این منطقه نیست بلکه سایر مناطقی که در قلمرو حیوانات بوده در برمی گیرد.

چهارمین شهروند آن سوی خط ۶۱۳۳ اهل بلوچستان بود که درباره شکل گیری معادن و  آسیب به جنگل های بادام و آلایندگی منابع آب و خاک این منطقه دغدغه خود را با رییس محیط زیست در میان گذاشت که سلاجقه اطمینان داد چنانچه منجر به آلودگی منابع آبی و خاکی شود، ورود می کنیم.
رییس سازمان محیط زیست در بخشی دیگری از پاسخ به سوالات به دغدغه شهروند نوشهری از خطه مازندران درباره طرح اسکان دام که به بهانه آن نه تنها طرح اسکان دام انجام نشده و حتی خروج دام هم اتفاق نیفتاده و شاهد آلودگی زیست محیطی هم شده است، گفت: من در جریان این موضوع هستم که از سال های گذشته کم کاری کردند و موضوع را بررسی می کنم.

طرح یک شهروند آذری در احیای دریاچه ارومیه

سلاجقه درپاسخ به شهروندی از آذربایجان شرقی درباره طرحش در احیای دریاچه ارومیه بدون آب گفت: این موضوع از سوی کارشناسان محیط زیست دنبال می شود که اگر این طرح  کاربردی باشد حتما استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به شهروندی از اشتهارد که درباره مشکلات آلودگی گازی ناشی از بی تدبیری شرکت های صنعتی در این شهرک گلایه داشت، گفت: در حال پیگیری ویژه مشکلات شهروندان شهرک اشتهارد هستیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به شهروندی از خوزستان درباره انقراض گونه های جانوری در منطقه میناب به دلیل حضور شکارچیان کارنابلد از توجه این شهروند قدردانی کرد گفت: این منطقه در حیطه منابع طبیعی است اما پیگیری می کنم تا با فعال کردن محیط بان یا پاسگاهی با شکارچیان خاطی برخورد شود تا شاهد انقراض گونه های جانوری نباشیم.
در حاشیه پاسخگویی برخط رییس سازمان محیط زیست، گزارشی از ارزیابی عملکرد این سازمان در حوزه ارتباطات مردمی دولت سیزدهم توسط مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ارایه شد که میزان پاسخگوی این سازمان ۹۲ درصد و در سطح مطلوب توصیف شده است.

دور نخست پاسخگویی برخط دولتمردان ششم آذرماه ۱۴۰۱ با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، کلید خورد و در ادامه دولتمردان در جریان پاسخگویی به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند و هر هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۴ پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود بودند.

همچنین رئیس‌جمهور در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و پای درد دل‌ها و دغدغه‌های برخی شهروندان نشست که برای نخستین بار بود یک رئیس‌جمهور با حضور در این مرکز مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم شد.

دور نخست پاسخگویی مستقیم مسئولان به تماس مردمی که با مرتضوی آغاز شده بود ششم فروردین ماه امسال با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پایان یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز نظارت بر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پیش‌تر در گفت‌وگو با ایرنا یکی از اقدامات مهم و متفاوت این مرکز را در مقایسه با دولت‌های گذشته، حضور اعضای کابینه در ۳ ماه گذشته از جمله حضور آیت‌الله رئیسی برشمرد و گفته بود که رئیس جمهور در بهمن ماه امسال بدون واسطه در این مرکز حاضر شد و پای دغدغه‌های مردم نشست که این نخستین بازدید رئیس جمهور از راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی در تاریخ انقلاب بوده و تاکنون سابقه نداشته که رئیس قوه مجریه در مرکز حاضر شود و پای حرف مدیران مرکز بنشیدند که این اقدام وی اهمیت جایگاه این مرکز را به اثبات رساند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی درباره پیگیری‌های مطالبات مردمی در سامانه برخط پاسخگویی مردم گفت: تک‌تک تماس‌ها و دستورهای اعمال شده توسط اعضای کابینه در قالب فُرمی به مرکز تحویل داده می‌شود و مرکز از طریق اداره کل ارتباطات سفرها آن را به دفتر وزیر ابلاغ و دفتر هم پیگیری می‌کند تا در مدت زمان مشخص نتیجه آن اقدام به مرکز گزارش شود؛ اگر نتیجه به مرکز ارائه نشود، اداره کل بازرسی نظارت ارزیابی عملکرد مرکز، پیگیری نهایی را برای اجرایی شدن دستور انجام می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha