۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85136712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰ میلیارد ریال کالا در انبارهای گمرک آستارا تعیین تکلیف شد

آستارا- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب آستارا از تعیین تکلیف حدود ۹ ردیف کالا با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال در انبارهای اداره‌کل گمرک این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، یاسر همدمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از انبارهای گمرک آستارا به خبرنگاران بیان کرد: نظارت مستمری در راستای دستورهای رییس قوه قضاییه و تاکید دادگستری کل استان گیلان مبنی بر نظارت مستمر و هدفمند از انبارهای گمرک و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انجام می‌شود.

وی افزود: بخشی از اموال موجود در انبارها دارای مالک خصوصی هستند که با وجود پایان کارهای گمرکی مراجعه نمی‌کنند؛ گمرک به آنها ابلاغ می‌کند که تا یک هفته اقدام کنند و در صورت مراجعه نکردن، نسبت به بحث فروش از طریق مزایده و نگهداری مبلغ در حساب امانی اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا اظهار کرد: بخشی از کالاها جزو کالاهای اساسی هستند که برای تهیه و واردات آنها به کشور ارز اختصاص یافته اما متاسفانه به دلیل کم‌کاری و قصور برخی نهادها و اختصاص نیافتن ارز، متاسفانه بخشی از آنها در انبارها دپو شدند که نسبت به تعیین تکلیف آنها نیز اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی کالاها نیز جزو کالاهای متروکه هستند که انتظار این است سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با افزایش نیروی انسانی خود نسبت به اقدام از جمله در بحث مزایده و تعیین تکلیف و فروش این کالاها اقدام کند.

همدمی همچنین عنوان کرد: بخشی از موارد نیز مربوط به پرونده‌هایی است که در مراجع قضایی و تعزیرات شهرستان داریم که اداره‌کل گمرک آستارا باید در سریعترین زمان ممکن نسبت به پیگیری آنها اقدام کند تا نسبت به تعیین تکلیف و بحث تخلیه کالاهای موجود در انبارها اقدام گردد.

اداره‌کل گمرک آستارا با زیرمجموعه‌هایی مانند انبارهای عمومی و پایانه مرزی در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان به صورت شبانه‌روزی فعال است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha