۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85142815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کالای متروکه و فاسدی در گمرک انزلی و آستارا وجود ندارد

آستارا- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: هیچ‌گونه کالای متروکه و فاسدی در انبارهای گمرک بندر انزلی و بندر آستارا با توجه‌ به نظارت‌های انجام شده، وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، احمد آقایی روز شنبه در حاشیه بازدید از گمرک آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ورود رئیس کل دادگستری استان گیلان مبنی بر حسن نظارت قانون و حسن جریان در گمرک‌های بندر انزلی و آستارا با پیگیری مجدانه ۲ دادستان توانمند این شهرستان‌ها هیچ‌گونه کالای فاسد شدنی و متروکه نداریم.

وی افزود: اگر این نظارت‌ها نبود، کالای متروکه و فاسد شدنی زیاد داشتیم؛ در این سه سال کالاهای اساسی و ضروری و مایحتاج مردم که وارد این گمرک‌ها می‌شدند، با نظارت مدبرانه دستگاه قضایی بر عملکرد متولیان اصلی این کالاها بر اساس قانون به‌دست مردم رسیده است، چون اینها از حقوق عامه بودند و از تخفیف‌های دولتی و حاکمیتی برخوردار بودند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بیان کرد: شرایط مناسب هست و با استمرار این نظارت شرایط بهتر می‌شود؛ نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بسیار مطلوب است، چنان‌که اگر در این نظارت‌ها فردی بخواهد ترک فعل کند، از آنجایی که اموال دولتی است، با افراد برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال دومین بازدید بود و در سه سال گذشته هفت یا هشت بازدید و دیدار با متولیان اصلی هم در گمرک آستارا و هم بندر انزلی داشتند و دادستان‌های ۲ شهرستان هم بازدیدهای میدانی و نشست‌های صمیمانه با مدیران داشتند و بایدها و نبایدهای قانونی را به آنها تذکر دادند.

آقایی عنوان کرد: مدیران متولی در این ۲ دستگاه هم مسئولیت‌پذیر هستند و تلاش می‌کنند برای این حقوقی که متعلق به همه مردم است، چون از ارز ترجیحی و تخفیف‌های قانونی برخوردارند و از این رو با نظارتشان موجب تضییع بیت‌المال نشدند.

وی گفت: تسهیل در ترخیص کالا موجب اشباع شدن بازار می‌شود، از جمله روغن که یکی از مشکل‌ها در سال‌های گذشته بود، با نظارت دادستان‌های انزلی و آستارا این ‌کالاها از جمله روغن، گندم، جو و نهاده‌های دامی با ترخیص به‌موقع هم جلوگیری از تضییع بیت المال و هم با ورودش به بازار آن دغدغه‌های شهروندان برطرف شده است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان در حاشیه بازدید از انبارهای اداره‌کل گمرک آستارا و دستگاه جدید ایکس‌ری با همراهی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دادستان‌های بندر آستارا و بندر انزلی و رئیس دادگستری آستارا دستور پیگیری ترخیص کالاهای انباشته در انبارهای گمرک این ۲ شهرستان و تکمیل دستگاه جدید ایکس‌ری گمرک آستارا دستورهای لازم را صادر کرد.

گمرک بندر مرزی آستارا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، مبدا و مقصد کارنه‌تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت دارد.

شهرستان آستارا که سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha