سه درصد اعتبارات حوزه مسئولیت اجتماعی بانکها باید صرف ترویج فرهنگ ایثار شود

یاسوج - ایرنا - دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که براساس قانون بودجه عمومی ،سه درصد از اعتبارات حوزه مسئولیت های اجتماعی بانکها باید در زمینه ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت هزینه شود.

به گزارش ایرنا ، رضا رحیمی نسب روز یکشنبه در نشست دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی قادر نیست مطالبات جامعه ایثارگران کشور را پاسخ دهد و به همین دلیل سایر دستگاه ها بویژه حوزه های اقتصادی می توانند در رفع نیازهای ایثارگران کمک شایانی به این نهاد ارائه دهند.

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی کشور مطابق قانون بودجه عمومی کشور موظف هستند یک درصد اعتبارات هزینه ای خود را هم برای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت هزینه کنند.

وی ادامه داد: اگر کمک به رفع مشکلات جامعه ایثارگری کشور به فرهنگ تبدیل شود سایر دستگاه ها می توانند بخشی از مشکلات این جامعه بزرگ را پاسخ دهند .

رحیمی نسب تصریح کرد که کمک به رفع مشکلات جامعه ایثارگران به عنوان بخش عظیمی از جامعه که با جانفشانی و رشادت مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند یک وظیفه همگانی است و یک بررسی ساده نشان می دهد که در کشورهای جهان به کهنه سربازان و شرکت کنندگان در جنگ تا سالها پس از جنگ بیشترین خدمات ارائه می شود.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی ادامه داد : براساس ارزیابی های انجام شده ،دستگاه های اقتصادی و بانکهای کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به رفع مشکلات جامعه ایثارگری استان مصمم بوده و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

رحیمی نسب هدف از سفر سه روزه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران به کهگیلویه و بویراحمد را بررسی میدانی موانع و مشکلات جامعه هدف ، ارزیابی فعالیت دستگاه های اجرایی در زمینه خدمات رسانی به جامعه ایثارگران و کمک به رفع مشکلات این جامعه با ارائه راهکارهای لازم ذکر کرد.

وی اظهار کرد : کهگیلویه و بویراجمد از جمله استان های رزمنده و شهید پرور کشور است که نقش بی بدیلی در هشت دفاع مقدس ایفا کرد و می طلبد مسئولان تلاش بیشتری برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری آن صورت دهند.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی در امور ایثارگران در این نشست اظهار کرد که این وزارتخانه و دیگر بنگاه های مالی و بانکی وابسته به آن تلاش دارد که در کنار دولت و بنیاد شهید از هیچ کمکی به جامعه ایثارگری فروگذاری نکند و بررسی ها نشان می دهد در این بخش فراتر از تکالیف قانونی عمل کرده است.

حجت الاسلام لطف الله ثقفی گفت: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران باید در همه روزهای سال انجام شود و تکریم جامعه ایثارگری و زنده نگهداشتن یاد شهدا باید به طور مستمر و در سیستم سازمانی نهادینه شود.

به گفته وی ، در شبکه اقتصادی کشور بیش از ۸۰ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران شاغل هستند که سرمایه اجتماعی این سازمان ها هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست جمعیت جامعه ایثارگری استان را ۸۲هزار و ۶۲ نفر ذکر کرد و افزود: جامعه ایثارگری بیش از ۱۰درصد جمعیت استان را شامل می شود.

رضا پارسیان نژاد گفت: این استان یک هزار و ۸۲۴شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و دارای ۱۰ هزار و ۸۲۵ نفر جانباز و ۱۱۵نفر آزاده است.

وی تاکید کرد که کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار موجود در هشت سال دفاع مقدس نسبت به جمعیت بیشترین حضور در جبهه های جنگ را به خود اختصاص داد.

دولت سیزدهم در رویکردی جدید با تصویب ۱۰ مأموریت مهم، ابعاد تازه‌ای از خدمت به ایثارگران در سازمان‌ها را آغاز کرده و مشاوران وزرا در امور ایثارگران مسئولیت ایثارگران دستگاه را بر عهده می‌گیرند و مراجعه ایثارگران در دستگاه‌ها به‌طور ساختاری توسط این مشاوران نظارت می‌شود و مشاوران امور ایثارگران در حوزه‌های اجرایی مانند تخصیص اعتبارات ،حضور در کمیته‌ها و انتصابات در حوزه ایثارگران دستگاه‌ها فعال می‌شوند.

مشاوران وزرا در امور ایثارگران با شرح وظایف جدید دیگر در حد مشاور صفر نیستند و وظیفه هماهنگی و نقش مجری برنامه‌های ایثارگران در دستگاه‌ها را دارند یعنی همه ایثارگران که در دستگاه‌ها مطالبات دارند و ایثارگرانی که از بیرون به یک دستگاهی مراجعه می‌کنند وظیفه هماهنگی آنها با مشاورین وزرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha