۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85137014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق در خراسان جنوبی پنج درصد افزایش یافت

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85137014
مصرف برق در خراسان جنوبی پنج درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی دادگر روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: همچنین پیک مصرف استان هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای هر بخش از مشترکین اقدامات مدیریتی خاص را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: در بخش روشنایی معابر، تعدیل روشنایی معابر درون شهری و برون شهری، میادین و فضای سبز در حال انجام است و این تعدیل در معابر درون شهری تا ۵۰ درصد انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات در راستای مدیریت مصرف انرژی، اظهار داشت: انتظار ما با تغییر ساعت کاری ادارات مدیریت هشت مگاوات برق در ساعت در اوج بار روزانه است که این هدف در استان محقق شده است.

وی از مشترکین اداری و خانگی خواست که دمای هوا منازل و ادارات را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند همچنین از روشنایی روز استفاده شود.

دادگر افزود: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که مولدین دیزلی خود را در راستای مدیریت مصرف برق حداقل از ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز وارد مدار کنند و در این خصوص پاداش هم پرداخت خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای خردادماه به ازای هر کیلووات کاهش مصرف مشترکین تا ۲۰ برابر تعرفه یعنی ۲ هزار تومان پاداش پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در راستای جلب بیشتر مشارکت بخش خانگی، امسال طرح تشویقی اعطای پاداش به مشترکین این بخش افزایش چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: استفاده از دمای آسایش ۲۵ تا ۲۶ درجه، دور کند کولر آبی، سایبان، درزگیری مناسب، موکول کردن استفاده از وسایل برقی پر مصرف مانند جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباس شویی به ساعات غیر از پیک (ساعت خنک انتهای شب و ابتدای روز) باعث کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان برق مصرفی می‌شود.

دادگر با تاکید بر اینکه تامین برق مطمئن و پایدار، اصلی‌ترین اولویت شرکت توزیع برق است گفت: با اعمال درست مدیریت مصرف برق و کاهش در مصرف آن، تامین برق با قابلیت اطمینان لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: طبق برنامه‌های پیشنهادی وزارت نیرو تمامی مشترکان کشاورزی استان می‌توانند با خاموش کردن پمپ‌های برقی تامین آب مزارع خود از ساعت ۱۱ تا ۱۸ و استفاده در ساعات دیگر شبانه روز از برق رایگان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه مدیریت مصرف برق در صنایع مهم نحوه مدیریت مصرف به گروه‌های مختلف ابلاغ شده و در مجموع ۸۵ درصد صنایع خراسان جنوبی محدودیت مصرف نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۴۳ هزار و ۲۱۵ مشترک داریم گفت: تعداد قبوض خانگی پرمصرف در سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است و سه هزار و ۲۸۲ مشترک هم مشمول پاداش شده‌اند.

دادگر ادامه‌ داد: در مجموع با برنامه‌های مدیریتی مختلف در سال جاری باید نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش مصرف برق داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha