رفع مشکلات ایثارگران نیازمند تعامل با مسئولان و خیران است

یاسوج - ایرنا - مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در امورایثارگران دستگاه های اجرایی کشور با اشاره به مشکلات پرشمار ایثارگران گفت: رفع مشکلات جامعه ایثارگر نیازمند تعامل با مسئولان و خیران است.

به گزارش ایرنا، رضا رحیمی نسب روز یکشنبه در نشست هم اندیشی حمایت از ایثارگران محکومیت های مالی و قضایی غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس برآوردی که سال ۱۴۰۰ با تورم آن زمان انجام گرفت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای انجام حداقل های مورد نیاز جامعه ایثارگران ۱۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

رفع مشکلات ایثارگران نیازمند تعامل با مسئولان و خیران است

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار پیش بینی شده برای بنیاد شهید و ایثارگران در همان سال برآورد (۱۴۰۰) ۳۱هزار میلیارد تومان بود تصریح کرد: این نهاد برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف با کسری اعتبار چشمگیر روبه روست.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا امورایثارگران در دستگاه های اجرایی کشور با اشاره به مشکلات عدیده ایثارگران تصریح کرد: خیران، موسسه و بنیادهایی مانند ستاد فرمان امام خمینی (ره) از ظرفیت های حمایت از جامعه ایثارگران در زمینه پرداخت دیه جرایم غیرعمد است.

رحیمی نسب ابراز کرد: خانواده بزرگ ایثارگری مانند سایر اقشار جامعه گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند که نیازمند حمایت برای محکومیت های مالی و قضایی غیر عمد می شوند.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات جامعه ایثارگری را باید در درون استان مرتفع کرد.

رفع مشکلات ایثارگران نیازمند تعامل با مسئولان و خیران است

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا امورایثارگران در دستگاه های اجرایی کشور با اشاره به رشادت های رزمندگان و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خدمت به یادگاران، بازماندگان و ایثارگرانی که در قید حیات هستند وظیفه همه مسئولان و افرادی است که توانایی دارند.

در این نشست قرار شد تا از همه ظرفیت های استانی و ملی برای حمایت محکومان جرایم غیرعمد جامعه ایثارگری بکار گرفته شود.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۸۲ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید دارد.

این استان یک‌هزار و ۸۲۴ شهید و۱۰ هزار و ۸۲۵ جانباز تقدیم وطن و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha