۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85137111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تولید و کشاورزی البرز قرار گرفت

کرج – ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز اعلام کرد: ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته از سوی این بانک به مراکز کوچک ، متوسط و بزرگ تولیدی استان البرز پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، شعبان محمودی روز یکشنبه به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی در نشست با خبرنگاران افزود: امسال ۱۳۲ طرح تولیدی در بخش کشاورزی استان با حمایت بانک کشاورزی بهره برداری می شود که برای راه اندازی این طرح ها حدود پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده ایم .

وی ادامه داد: افزون بر این تسهیلات، مبلغ ۸۳۳ میلیارد ریال برای طرح های دانش بنیان (تولید بذر وداروهای دامی ) و یک هزارو۷۸۸ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش برای حمایت از دامداران استان طی سال گذشته پرداخت شده است .

مدیر شعب بانک کشاورزی البرز گفت: ۶۱۶ میلیارد ریال طی ۱۴۰۱ برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی مانند سرما ، سیل ، تگرگ و خشکسالی در بخش دام، طیور ، محصولات باغی و محصولات زراعی استان توسط این بانک پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: طی سنوات اخیر از مجموع املاک تملیکی به تعداد ۱۱۱ واحد تولیدی غیرفعال و بدهکار بانکی این استان، ۷۳ ملک با هدف فعال سازی دوباره و کمک به امر تولید در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی البرز گفت: طبق بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه اگر کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی تنها تسهیلات بانکی را پرداخت کنند و سود تسهیلات توسط دولت تضمین می شود که طبق این ماده قانونی بانک کشاورزی جرائم را می بخشد.

محمودی ادامه داد: براین اساس در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۳۰ فقره جرایم مربوط به کشاورزان خسارت دیده استان البرز به مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال شامل بخشودگی قرار گرفت.

وی تامین اعتبار برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و حمایت از جوان سازی جمعیت را به عنوان اولویت برنامه های بانک کشاورزی استان در سال جاری ذکر کرد.

این مسوول گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان تسهیلات پرداختی این بانک نسبت به سال ماقبل قبل ۱۱۲ درصد رشد داشت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز یادآور شد: یکی از اولویت های این بانک حمایت از توسعه کشت گلخانه ای با هدف استفاده بهینه از آب و خاک است که در زمان حاضر تعداد ۳۲طرح گلخانه ای به مساحت ۲۴ هکتار در البرز با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت تامین گوشت سفید و قرمز در استان البرز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۴۲ فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ یک هزارو۷۸۸ میلیارد ریال به واحدهای دامداری و مبلغ ۶۰۶ میلیارد ریال نیز به واحد های مرغداری و صنایع مربوطه برای تجهیز و تکمیل طرح پرداخت شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha