۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85135586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات صرف رونق تولید در البرز شد

کرج – ایرنا- دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان البرز اعلام کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات طی سال گذشته به بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی استان پرداخت شد.

یوسفعلی مهرپویا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این رقم ۴۰ درصد به بخش صنعت و مابقی به سایر بخش ها پرداخت شده و درصدد هستیم ۱۵ درصد از این رقم در بخش کشاورزی محقق شود.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید محور فعالیت های بانکی در استان البرز قرار دارد، افزود: همانطور که رهبر انقلاب بر مهار تورم و رشد تولید تاکید دارند، تلاش ها براین است تا بتوانیم در بخش بانکی به این امر مهم دست یابیم.
وی اظهار کرد: هدایت صحیح نقدینگی در مهار تورم و رفع ناترازی شبکه بانکی در تحقق این مهم موثر است که البته نباید بانکها به عنوان بنگاه های مهم اقتصادی محدود شوند.
مهرپویا گفت: امروز تلاش شبکه بانکی البرز بر سه اصل رضایتمندی مردم با حمایت از اقشار آسیب پذیر، اشتغالزایی و تولید استوار است .
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان البرز گفت: در این شرایط حساس اقتصادی نباید از بخش کشاورزی و ذخایر آبی استان غفلت کنیم و باید بخشی از حمایت ها را برای این منابع متمرکز کرد.
وی بیان کرد: براین اساس توسعه کشت گلخانه ای یکی از ارکان مهم تولیدی محسوب می شود که در بحث استفاده بهینه از آب و بالا بردن تولید و اشتغال تاثیر گذار است.
مهرپویا گفت: شبکه بانکی استان البرز در این بخش نیز باید منابع مالی مورد نیاز بخش کشت گلخانه ای استان را تامین کند.
وی تاکید کرد: کشاورزان و بهره برداران می توانند با مراجعه به بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات در بخش کشت گلخانه ای اقدام کنند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان البرز افزود: پرداخت تسهیلات در بخش بازرگانی و کسب و کارهای نوین نیز در اولویت حمایت های بانکی استان قرار دارد.
وی بیان کرد: بر همین اساس شرکت های دانش بنیان و مشاغل استارتاپی می توانند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کنند.
مهرپویا گفت: در بحث تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان و حمایت ها از این بخش نیز تسهیلات لازم مهیا شده است .

۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات صرف رونق تولید در البرز شد


وی حمایت از جوان سازی جمعیت را محور دیگر برنامه های بانکی استان البرز برشمرد و گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۰۰ زوج جوان البرزی بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
مهرپویا بیان کرد: در بخش جوان سازی جمعیت سال گذشته ۱۴۸ درصد برنامه های بانکی در البرز محقق شد ضمن آنکه در بخش فرزندآوری ۱۹ هزارو ۴۵۰ نفر با پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد حمایت قرار گرفتند که ۹۰ درصد برنامه تحقق یافت.
دبیر شورای بانکها و سرپرست شعب بانک ملی البرز افزود: امسال نیز در موضوع جوان سازی جمعیت تمام بانک های استان حمایت خواهند کرد و در طی سال جاری ۶۷۴ زوج جوان از طریق بانک ملی استان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۸۶۲ خانواده تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند.
وی اظهار کرد: تامین اعتبار برای قشرهای آسیب پذیر در قالب تسهیلات از مهمترین برنامه های بانکی در سال جاری البرز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha