نداشتن بسته بندی مناسب از نقاط ضعف صنایع دستی یزد است

یزد-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه نداشتن بسته بندی مناسب از نقاط ضعف صنایع دستی در استان است، گفت: در این زمینه دوره های آموزشی مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، احمد آخوندی عصر یکشنبه در جمع هنرمندان صنایع دستی استان یزد، افزود: نمایشگاه ملی صنایع دستی که امسال در یزد برگزار می شود نیز با موضوع بسته بندی خواهد بود و شرکت های بزرگ دعوت شده اند تا دوره های آموزشی برگزار شود.

نداشتن بسته بندی مناسب از نقاط ضعف صنایع دستی یزد است

وی با بیان اینکه صنایع دستی توسعه اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد، یادآور شد: در استان یزد سه هزار و ۵۵۰ نفر هنرمند داریم که در ۱۱۵ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد بیان کرد: از این تعداد بیش از ۹۵۰ نفر بیمه صنایع دستی هستند و امسال نیز ۷۵۰ نفر جدید معرفی شدند و رشته زیلو در استان به ثبت ملی رسید و دومین ثبت جهانی نیز زیور آلات سنتی خواهد بود که امسال به شورای جهانی صنایع دستی ارسال می شود.

آخوندی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ رشته صنایع دستی در استان یزد در معرض فراموشی است و برای احیای آنها تلاش می شود، گفت: سال گذشته ۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۸۴ نفر اشتغال پرداخت شد و ۱۵۷ نشان ملی و بین المللی نیز تا کنون توسط هنرمندان صنایع دستی استان دریافت شد که فقط هشت مورد در سال ۱۴۰۰ بوده و چون این رویداد هر ۲ سال یکبار برگزار می شود لذا امسال تعداد بیشتری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه تشکل خاص صنایع دستی در استان وجود ندارد لذا امسال برای ۹ رشته صنایع دستی استان، تا شهریورماه برای حمایت از فعالیت های این رشته ها تشکیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: متاسفانه بخاطر خریدهای جزئی بعضا محصولات دچار بی کیفیتی می شود و لذا پیگیر هستیم که مواد اولیه با کیفیت خوب تامین شود و امسال از مهم ترین برنامه ها این است که چند شرکت برای تامین مواد اولیه پایدار ،تشکیل شود.

آخوندی اظهارکرد: از دغدغه های ما شهر طلا و جواهر بود که عملیات اجرایی شهر فلزات و سنگ های قیمتی استان یزد آغاز خواهد شد و یزد به دوران اوج تجارت خود برگردد و در میبد نیز ۲۰ فروشگاه و تولیدی زیلو تا هفته دولت امسال بهره برداری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha