۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85139212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۵ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان یزد در دست اجراست

یزد- ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: ۳۵۵ طرح سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومان در دست اجراست.

به گزارش روز سه شنبه این اداره کل، احمد آخوندی در نشست هم‌اندیشی و توجیهی روش‌های نوین تأمین منابع مالی پروژه‌ها در قالب بازار سرمایه با اشاره به وضعیت مالی دولت افزود: به دلیل محدودیت منابع، تأمین مالی از طریق سیستم بانکی دشوار شده است؛ سال ۱۴۰۰ مبلغ یکهزار و ۲۸۰ میلیارد تومان از منابع ملی و استان برای وزارت میراث فرهنگی و بعد استان مصوب شد که در بخش گردشگری مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شد.

وی اظهار کرد: اکنون منابع مالی استان به سمتی رفته که نیاز است تأمین مالی پروژه‌های گردشگری استان از بازار سرمایه و از طریق بورس و فرا بورس صورت بگیرد.

آخوندی ادامه داد: ۳۱ خرداد و اول تیرماه سال جاری استان میزبان رئیس سازمان بورس کشور است و قرار است مبانی تأمین سرمایه از طریق بورس تشکیل شود تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری از این ظرفیت استفاده کرده و فعال شوند.

وی افزود: امسال با توجه به شعار سال، جدا از بحث مالی، قرار است در حوزه سرمایه‌گذاری استان کارهای خوبی انجام دهیم که یکی از مهم‌ترین این کارها راه‌اندازی اورژانس سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات این حوزه در زمینه‌های مختلف مثل زیرساخت، مجوزها و غیره است.

آخوندی پیشنهاد داد: برای حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری در استان یک انجمن تشکیل شود که رسمی و دارای هویت قانونی باشد و بتوانیم از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ظرف یک سال و نیم گذشته، سرمایه‌گذاران خارجی از استان بازدید کردند و مهم‌ترین نیاز جهت سرمایه‌گذاری خارجی، آماده شدن طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی به زبان انگلیسی مطرح شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ادامه بر آشنایی سرمایه‌گذاران در خصوص نحوه و فرآیند استفاده از تأمین منابع مالی جدید، ضوابط و مقررات بورس برای حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

محمد میرشمسی تصریح کرد: در این زمینه نیاز است جلسات تکمیلی و خاص با هرکدام از سرمایه‌گذاران و کارگزار بورس و شرکت‌های تخصصی در این زمینه برگزار و روند ظرفیت‌سازی در این خصوص صورت پذیرد.

تعداد هتل‌ها، مهمان پذیرها و اقامتگاه‌های بوم گردی سنتی استان به ترتیب ۵۸، ۱۶، ۴۳ و ۱۶۰ باب اعلام شده است.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است،

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و

آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha