۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85137547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ طرح کشاورزی در یزد آماده بهره‌برداری است

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85137547
۳۲ طرح کشاورزی در یزد آماده بهره‌برداری است

یزد- ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: ۳۲ طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۳۱۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۱۷ نفر در استان آماده بهره برداری است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این سازمان ، سید ابوالفضل وکیلی با بیان اینکه این طرح‌ها در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می شوند افزود: از این تعداد ۱۷ پروژه عمرانی، ۹ طرح در حوزه دامپروری و مابقی هم در بخش تولیدات گیاهی است.

وی اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی در زیر بخش آب و خاک شامل ۱۰ طرح سیستم های نوین آبیاری در سطح ۷۳۳ هکتار و هفت مورد احیاء و مرمت قنوات با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و ۶۸۳ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

وکیلی ادامه داد: با بهره برداری از این طرحها ۲ میلیون متر مکعب آب در استان صرفه جویی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: طرح های دامپروری هم با سرمایه گذاری ۲۷۱میلیارد تومان، اشتغال ۹۹ نفر را به طور مستقیم در این بخش فراهم می کند.

وی سرمایه گذاری طرح های تولیدات گیاهی را ۲۱ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این طرح ها شامل یک واحد تولید قارچ و پنج مورد گلخانه سبزی و صیفی که برای ۱۸ نفر اشتغال ایجاد می شود.

از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه ، جهاد کشاورزی نامگذاری شده است که شعار این هفته «کشاورزی پایدار، امنیت غذایی» می باشد.

سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می شود.

سطح کل اراضی زیر کشت استان ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد هم گلخانه ها تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha