معرفی حدود سه هزار واحد صنفی متخلف به تعزیرات مازندران

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۹۲۳ فقره پرونده متخلفان تنظیم بازار در استان به مبلغ دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران سید محمد جعفری با اشاره به اینکه از سال گذشته تلاش های فراوانی در زمینه تنظیم بازار و امنیت غذایی جامعه از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد، افزود: در این مدت ۱۵۶ هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی و پایش از فروشگاه های زنجیره ای، عمده فروشی ها، خرده فروشی ها، مرغداری ها، کشتارگاه ها، نانوایی ها از سوی اکیپ های بازرسی در سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد :‌ همچنین در طی یکسال گذشته ۲ هزار و ۳۸۵ مورد تخلف صنفی به مبلغ ۷۱۱ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی مازندران معرفی شد.

جعفری ارزش کالاهای کشف و ضبط شده از ابتدای سال گذشته تاکنون را هفت میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ هزار و ۳۴۴ مورد بازرسی و پایش از سوی اکیپ های بازرسی از واحدهای صنفی مختلف در سطح استان انجام شد، گفت: ۵۳۸ مورد تخلف صنفی به مبلغ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

بر اساس آمارهای رسمی سفره رنگین ۸۵ میلیون جمیعت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این بین نقش مازندران که ۴۰۰ هزار کشاورز آن حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می کنند.

استان مازندران با تولید سالانه حدودیک میلیون و ۵۰ هزار تن برنج سفید، ۲میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع مرکبات، ۹۵هزار تن انواع آبزیان رتبه نخست تولید محصولات زراعی و باغی کشور را دارد.

محصولات کشاورزی مازندران حدود ۱۱درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha