آزادسازی نزدیک به ۹هزار متر مربع اراضی کشاورزی در محمودآباد

ساری- ایرنا- فرمانده انتظامی مازندران از آزادسازی ۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد به ارزش ۱۷۲ میلیارد ریال، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام بررسی های مقدماتی و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حصارها و ساخت و سازهای ایجاد شده در زمین های مذکور تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، قلع و قمع و تخریب ۹ مورد دیوارکشی، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در ۸ هزار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی روستاهای اطراف شهرستان محمودآباد که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان، بنا سازی و دیوار کشی احداث شده بود با حکم مقام قضائی انجام شد.

وی با اشاره معرفی سه متهم این پرونده به مراجع قضائی، تصریح کرد: ارزش این زمین ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر۱۷۲ میلیارد ریال بوده و این تخریب با حضور دستگاه های متولی از جمله اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و با حضور مقتدرانه پلیس بدون هیچ گونه رخدادی به اتمام رسید.

سردار مفخمی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است. برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.
مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه حدود هشت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha