۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85137822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزنه برداری همدان در بحران مدیریتی

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 85137822
وزنه برداری همدان در بحران مدیریتی

همدان- ایرنا- رشته وزنه برداری همدان این روزها حال و روز خوشی ندارد و دیگر اثری از تصاحب سکوهای قهرمانی ورزشکاران این استان در میادین ملی و فراملی مشاهده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، روزگاری ورزش وزنه برداری استان همدان را با شاهین نصیری نیا، مدد نصیری نیا، احمد امیرگان، ناصر کیانی، رضا تنها، هاشم مقدم پناه، حمید طباخ، مرحوم حسین خدادادی، کرم خدا کاکاوند، محمدرضا شیرزاد، عزت رحیمی، محمودگل پرور، جواد قیوندی، ولی بابایی، علی قیطاسی، حسن گل پرور، عباس زندی، مقداد مقدم پناه، شهرام شمس، اصغر عمادی، میلاد بیات، جواد و جعفر رضایی، امیرحسین طاهری و بهنام میرزایی می‌شناختند و اکنون اثری از این نام آوران گذشته هم نیست.

در واقع هیات وزنه برداری همدان طی سال‌های اخیر نتوانست عقب ماندگی سال‌های پیشتر را جبران کند و بدترین دوران تاریخ ورزشی خود را سپری کرد.

ورود افراد غیرمتخصص، مشکلات مالی و عدم اتحاد و همدلی مجموعه وزنه برداری همدان در این سال‌ها باعث افول این ورزش پرافتخار در همدان شد تا جایی که علیرضا همیدوند رییس این هیات قبل از پایان دوره چهارساله خود، استعفا و کناره گیری کرد.

ورود افراد غیرمتخصص، مشکلات مالی و عدم اتحاد و همدلی مجموعه وزنه برداری همدان در این سال‌ها باعث افول این ورزش پرافتخار در همدان شد تا جایی که علیرضا همیدوند رییس این هیات قبل از پایان دوره چهارساله خود، استعفا و کناره گیری کرد.

حواشی اخیر هیات وزنه برداری از استعفای رییس گرفته تا اعتراض‌های گسترده خانواده این ورزش پیرامون وضعیت موجود باعث شد تا مجمع سالیانه به صورت فوق العاده و به دور از حضور خبرنگاران برگزار شود تا بیش از این حواشی بازتاب پیدا نکند.

وضعیت نامطلوب این رشته ورزشی از بدهی‌های مالی گرفته تا تنزل جایگاه و ناکامی در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی، شرایط را برای ادامه فعالیت بیش از گذشته وخیم‌تر کرد.

نمره مردودی رییس فدراسیون به وزنه برداری همدان

به گزارش دوشنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، رییس فدراسیون وزنه برداری کشور با حضور در مجمع سالیانه همدان اظهار داشت: وزنه برداری همدان طی سال‌های قبل از استان‌های صاحب جایگاه در کشور بود که متاسفانه در دوره مدیریتی گذشته دچار افت شد و باید همه با هم کمک کنیم وزنه برداری همدان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

سجاد انوشیروانی با اشاره به اینکه وزنه‌برداری ایران تازه در حال حرکت است، افزود: همه باید همدل شویم و همت کنیم تا دوباره روزهای درخشان در وزنه برداری کشور به خصوص در استان همدان به منصه ظهور درآید.

وزنه برداری همدان در بحران مدیریتی

وی با اشاره به اینکه وزنه برداری نیاز به حمایت‌ بخش خصوصی دارد، ‌بیان کرد: وزنه برداری در زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها برای توسعه بیشتر نیاز به افراد خیر و علاقه مند به ورزش دارد و وزنه برداری در مسیر صحیح رشد و توسعه قرار گرفته و به روزهای پر افتخار خود باز خواهد گشت.

رییس فدراسیون وزنه برداری با قدردانی از نگاه حمایتی مدیرکل ورزش و جوانان همدان به این رشته ورزشی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم فدراسیون را مدرن کنیم و ضمن خریداری تجهیزات نرم‌افزاری لازم، حوزه آموزش بزودی از یک سامانه جامع رونمایی خواهد شد.

انوشیروانی اضافه کرد: ارتقای دانش فنی و علمی مربیان از دیگر موضوعاتی است که به جدیت آن را دنبال می‌کنیم و معتقدیم وزنه برداری برای رشد و پیشرفت به مربیان آکادمیک نیاز دارد و زیبنده نیست در استانی همچون همدان در زمینه داوری و مربیگری دوره‌ای در سال‌های اخیر برگزار نشده است.

ارتقای دانش فنی و علمی مربیان از دیگر موضوعاتی است که به جدیت آن را دنبال می‌کنیم و معتقدیم وزنه برداری برای رشد و پیشرفت به مربیان آکادمیک نیاز دارد و زیبنده نیست در استانی همچون همدان در زمینه داوری و مربیگری دوره‌ای در سال‌های اخیر برگزار نشده است.

وی با اشاره به استعدادیابی در این رشته ورزشی گفت: بعد از مدت‌ها مسابقات استعدادیابی در استان‌ها به زودی آغاز خواهد شد، در یک رشته‌ای فعالیت می‌کنیم که برگ‌های زرینی در تاریخ کشور رقم زده و در دنیا با اسامی بزرگی معرفی شده و انتظار مردم از این رشته بسیار بالا است و باید به دنبال استعدادهای برتر باشیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: از نظر سخت‌افزاری نیز مشکلات عدیده‌ای داریم و قطع به یقین باید به هیات‌های استانی کمک کنیم و با حمایت دولت اعتبارات خوبی به صورت نقدی به استان‌ها اختصاص پیدا کرد که برای اولین بار است این مهم در فدراسیون‌ها اتفاق افتاد.

وزنه برداری ساختارمند می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با تاکید بر اینکه رشته وزنه برداری از ظرفیت بالقوه برخوردار است، گفت: این ورزش را ساختارمند خواهیم کرد تا بازهم به جایگاه اصلی خود بازگردد.

علی حقیقی افزود: اگر مسئولیتی را قبول می‌کنیم باید به نیازها نیز توجه کرد، مردم و جوانان از ما انتظار دارند تا بهترین شرایط برای آن‌ها مهیا شود و وزنه برداری از این قاعده مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: یک ماه از استعفای رییس گذشته هیات سپری شده و سعی داریم در اسرع وقت وضعیت هیات وزنه برداری را نیز تعیین تکلیف کنیم.

وزنه برداری همدان در بحران مدیریتی

حقیقی خاطرنشان کرد: از تیرماه سال قبل بیش از ۲۰ مجمع انتخاباتی در استان همدان برگزار شده و بسیاری از هیات‌ها تعیین تکلیف شدند و تا چند ماه آینده نیز بیش از پنج مجمع انتخاباتی دیگر برگزار خواهد شد.

افت ورزش وزنه برداری همدان به حدی رسیده که اکنون کمتر از انگشتان ۲ دست در این ورزش به صورت سازمان یافته فعالیت می کنند.

اهالی وزنه برداری همدان امیدوارند هر چه سریعتر با ایجاد تغییرات در راس این هیات ورزشی، امید به جامعه مردان و زنان پولادی بازگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha