۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85138017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکلات بافندگان بوشهری در گرو راه‌اندازی اتحادیه استانی است

بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ساختارها، تشکل ها و تعاونی‌های بافندگی دراین استان برای برون رفت مشکلات فعالان این صنف موثر نبوده‌ به همین دلیل به دنبال ایجاد اتحادیه استانی فرش در مرکز استان هستیم

به گزارش ایرنا، مهدی صفوی روز دوشنبه در نشست رونمایی از پوستر جشنواره نوآوری فرش دستباف استان بوشهر اظهار کرد: راه اندازی اتحادیه استانی فرش باعث می‌شود با ۱۰ هزار عضو مسائل، پیشنهادات، چالش‌ها و مشکلات بافندگان در این اتحادیه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بیمه بافندگان قالی از مهمترین مسائل و مشکلات این صنف است یادآور شد: آمار بیمه شدگان بافندگی این استان در سال ۹۲ بیش از امروز است و این بیانگر خارج شدن و حذف بسیاری از این افراد از دایره بیمه است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: باتوجه به نقش برطرف کردن مشکل بیمه قالی بافان در توسعه اقتصاد و افزایش صادرات استان بوشهر باید به دنبال روشی برای شناسایی بافندگان واقعی باشیم.

صفوی ادامه داد: صرف داشتن کارت بافندگی به معنی بافنده فعال نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دستباف مهر ماه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی برای پرداخت به همه فعالان فرش دستباف کافی نیست و مطالعات جشنواره نوآوری فرش دستباف در استان بوشهر می‌تواند به هدفمند شدن پرداخت تسهیلات کمک کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عسلویه و فروش بیش از چهار میلیارد تومان محصول صنایع دستی به خصوص فرش تلاش می‌شود امسال نیز با استفاده از ظرفیت صنایع پارس جنوبی فرش و گبه در سبد خرید صنایع قرار گیرد.

صفوی افزود: سال گذشته با وجود پیگیری‌ها اما آماری از تعداد دقیق فرش و گبه موجود در استان بوشهر برای اینکه برای بازار آنها فکر شود به دست نیامد.

وی گفت: در نمایشگاه دائمی پارس جنوبی یک غرفه در اختیار تولیدات فرش و گبه استان بوشهر قرار می‌گیرد تا بازاریابی خوبی در این خصوص انجام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: فعالان فرش این استان در قالب هیات تجاری می‌توانند در نمایشگاه‌های سایر استان‌ها حضور یابند.

صفوی بیان کرد: فرش و به ویژه گبه تولیدی استان بوشهر به عنوان محصولی منحصر به فرد قابلیت در اختیار گرفتن بازارهای سنتی کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha