امدادرسانی به ۳۰۳۵ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۹ استان کشور

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امدادونجات از امدادرسانی به ۳۰۳۵ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی ۱۹ استان کشور خبر داد و گفت: امدادرسانی همچنان در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، مازندران و کرمان ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی؛ از ١٦ تا ٢٢ خرداد و تا ساعت ۵ صبح امروز (دوشنبه، ۲۲ خرداد ماه۱۴۰۲) گفت: ۱۹ استان کشور، ۴۰ شهرستان و ٧٤ منطقه شامل، ٤ شهر، ٦٠ روستا، ٤ منطقه عشایری و ٦ محور، نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۳۰۳۵ نفر، ادامه داد: در این مدت زمان، ۷۸ نفر اسکان اضطراری و ۶۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی اضافه کرد: ۱۱ نفر از هم‎وطنان در سیل، ۳ نفر در ریزش کوه و یک نفر بر اثر برخورد رعد و برق نیز جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان امدادونجات، عنوان کرد: همچنین ۱۹۱ تیم عملیاتی شامل ۷۱۵ نفر، آب جمع شده در ۲۷۷ واحد منطقه مسکونی را تخلیه کردند؛ ۱۶ دستگاه چادر، ۴۰۶ تخته پتو، ۸۷ تخته موکت، ۱۶۶ بسته غذایی، ۲۰۹۸ قوطی کنسروجات، ۲۱۷۰ بطری آب معدنی، ۳۰ قرص نان و ۱۰۰ کیلوگرم برنج نیز در بین متاثرین از حوادث توزیع شد.

امدادرسانی در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، مازندران و کرمان ادامه دارد.

شرکت ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در المپیاد دانش‌آموزی طرح دادرس

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پایان یازدهمین دوره طرح دادرس، از شرکت ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در المپیاد طرح دادرس در سطح استانی، خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی‌المدنی، گفت: ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال، یازدهمین دوره طرح دادرس در مدارس کشور، با برگزاری بیش از ۹ هزار دوره آموزشی به صورت حضوری و مجازی، به اتمام رسید.

وی ادامه داد: پس از پایان طرح دادرس، المپیاد دانش‌آموزی در سطح شهرستان‌های سراسر کشور برگزار شد که ۲۱۱ هزار دانش‌آموز در این المپیاد شرکت کردند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: برگزیدگان المپیاد هر شهرستان، در المپیاد دانش‌آموزی طرح دادرس در سطح استان، شرکت کردند.

افراد برگزیده المپیاد طرح دادرس در سطح استانی، در المپیاد ملی شرکت می‌کنند.

افزایش استقبال مردمی از آموزش‌های آنلاین هلال‌احمر

در یک ماه گذشته ۵۶۴ هزار نفر نیز با مراجعه به سامانه آنلاین آموزش‌های جمعیت هلال‌احمر در دوره‌های متنوع آموزش غیرحضوری شرکت کردند.

مدیرکل آموزش‌های همگانی این جمعیت در این رابطه گفت: سامانه آموزشی «خادم» به معنی خانواده آماده در مخاطرات، بستری شبانه‌روزی برای انتقال آموزش‌های همگانی به مردم با دوره‌هایی در زمینه افزایش آمادگی مردم برای مواجهه با مخاطرات طبیعی و انسانی مختلف و دوره‌های مختلف اقدامات درمانی و کمک‌های اولیه است و در حال حاضر ۲۴۲ دوره آموزشی در آن قابل مشاهده و شرکت است.

نواب شمس‌پور افزود: تا صبح دوشنبه ۲۲ خرداد ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار نفر در دوره‌های آموزشی این سامانه شرکت و گواهینامه رسمی هلال‌احمر برای شرکت در هر یک از دوره‌ها را دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد: در ماه‌های گذشته استقبال از سامانه آنلاین آموزش‌های جمعیت هلال‌احمر سیر صعودی گرفته است؛ به طوری که در یک ماه گذشته ۵۶۴ هزار نفر با مراجعه به سایت خادم در دوره‌های مختلف آن شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر افزود: صدور گواهینامه در این بستر آموزشی به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و شرکت‌کننده می‌تواند پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون آنلاین، فایل گواهینامه را دانلود کند.

برای دسترسی به این مرکز آموزشی آنلاین، کافی است به نشانی https://edu.khadem.ir در سایت رسمی هلال‌احمر مراجعه شود.

فعالیت های هلال‌احمر بخشی از دیپلماسی ایران است

در نشست رئیس جمعیت هلال‌احمر با جمعی از مدیران وزارت امورخارجه، راهکارهای هم‌افزایی و توسعه دیپلماسی عمومی‌ بررسی و بر هم‌افزایی در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

جمعی از مدیران وزارت امور خارجه با حضور در محل ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر با پیرحسین کولیوند دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست پیرحسین کولیوند با اشاره به این که همکاری با وزارت امورخارجه تا به امروز نتایج خوب و ملموسی داشته است، گفت: هم‌افزایی هلال‌احمر و وزارت خارجه جنبه‌ای متفاوت از دیپلماسی عمومی را رقم زده است که نتیجه آن اشاعه حس انسان‌دوستی ایرانیان در سراسر جهان است.

وی با اشاره به برخی دست آوردهای جمعیت هلال‌احمر در حوزه بین‌المللی افزود: امروز تولیدات جمعیت هلال‌احمر سبب شد تا فعالیت‌های هلال‌احمر در سطح جهان دیده شود. برای نمونه کمیته جهانی صلیب سرخ با اعتماد به هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و با خریداری تولیدات نساجی هلال به سیل‌زدگان پاکستان کمک کرد.

کولیوند ادامه داد: تعامل خوبی با سایر جمعیت‌های ملی کشورهای مسلمان و منطقه وجود دارد و در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه دست‌آوردهای خوبی به دست آمده است. از سوی دیگر امروز ارتباط با ایرانیان خارج از کشور نیز تعمیق یافته و تلاش می‌شود از توانمندی‌های متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور در درمانگاه‌های هلال احمر بهره‌مند شویم.

کولیوند با اشاره به خدمات‌رسانی هلال‌احمر به زائران حج و عتبات عالیات گفت: عملکرد هلال‌احمر در مدیریت جمعیت‌های انبوه شکلی کم‌نظیر به خود گرفته و شاهد هستیم که در سال‌های اخیر زائران سفری ایمن‌تر به عتبات عالیات دارند. دستآوردهای هلال‌احمر در حوزه مدیریت جمعیت‌های انبوه مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته و مقرر شده است، این تجربیات به سایر جمعیت‌های ملی منتقل شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این که هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور ماموریت‌های متعددی را در سال گذشته انجام داده است، توضیح داد: در زلزله ترکیه یک حرکت بزرگ انجام شد و تیم‌های آنست جمعیت هلال‌احمر توانستند جان تعداد قابل‌توجهی از زلزله‌زدگان را نجات دهند؛ این امر سبب شد تا مردم ترکیه ملت ایران را با این اقدامات فداکارانه، دوست و همراه خود بدانند. علاوه بر این جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی به مردم اوکراین نیز اعلام آمادگی کرده و در مسیر کاهش آلام بشری گام برمی‌دارد زیرا مردم این کشور امروز بواسطه از بین رفتن سد تحت‌تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند. خدمات‌رسانی هلال‌احمر بدون مرز است و در هر گوشه جهان، انسانی گرفتار شود، به کمک آن خواهیم شتافت.

همچنین در این نشست محمدصادق فضلی، مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه گفت: هلال‌احمر کارنامه درخشانی داشته و نیاز به تعریف و تمجید ندارد. هلال سرخ جمعیت در تمامی زندگی و جامعه نمود پیدا کرده و در حوادث مختلف یاری‌رسان مردم بوده است.همین امر سبب شد تا جمعیت هلال‌احمر شان و جایگاهی ویژه در جامعه داشته باشد و همگان با خدمت‌رسانی آن آشنا باشند.

وی افزود: خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران است. این دستآوردها ریشه در پویایی و مدیریت خوب جمعیت دارد. جمعیت هلال‌احمر ظرفیتی فرامرزی دارد که می‌تواند منجر به نتایج خوبی در حوزه‌های مختلف شود.

فضلی خاطرنشان کرد: امروز نگاه هم‌افزایی در وزارت امور خارجه به صورت جدی مورد توجه است و از هر اقدامی‌ که امور جمعیت هلال‌احمر را تسهیل کند، دریغ نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha